Twitter pakkus võimalust osta neonatsidele suunatud reklaami

Mobiiltelefoniga inimesed Twitteri logo taustal.

FOTO: KACPER PEMPEL / REUTERS / Scanpix

Twitter pakub reklaamiklientidele võimalust osta suunatud reklaami vastavalt sellele, mis märksõnadega postitusi või otsinguid on kasutajad teinud ning nii lubas ettevõtte alles hiljuti teha sihtreklaami muuhulgas ka neonatsidele, homofoobidele ja valgete ülemvõimu pooldajatele.

Pärast seda kui BBC avastas vihagruppidele suunatud reklaamid, palus Twitter vabandust ning lubas otsingus lubatud märksõnade valiku üle vaadata, vahendas Ühendkuningriigi ringhääling.

Sotsiaalmeediaplatvormil saavad reklaamikliendid märksõnaotsingut kasutades näha, kui paljude kasutajateni võiks potentsiaalselt nende kuulutus jõuda, kui nad maksavad konkreetsele sihtgrupile suunatud reklaami eest.

Kuigi Twitteri võimalike märksõnade ring peaks olema piiratud, oli alles hiljuti võimalik reklaami suunata viha õhutavate tundlike terminite abil.

Märksõna «islamofoobia» oleks lubanud reklaamiostjal jõuda potentsiaalselt 92 900–114 000 Twitteri kasutajani.

BBC katse näitas, et Ühendkuningriigis oli võimalik ostes reklaami märksõnaga «neonats» jõuda 67 000–81 000 inimeseni.

Märksõna «islamofoobia» oleks lubanud reklaamiostjal jõuda potentsiaalselt 92 900–114 000 Twitteri kasutajani.

Võimalik oli tellida reklaami veelgi suuremale sallimatusele viitavate terminite alusel.

Äärmuslusega võitlev Briti ühendus Hope Not Hate väljendas muret, et Twitteri reklaamisüsteemi on võimalik edukalt kasutada paremäärmusliku propaganda levitamiseks.

«Ma kujutan ette, et seda võidakse kasutada kaasatuse suurendamiseks ja veendumuse süvendamiseks inimeste puhul, kes on viidanud osalisele nõustumisele sallimatute eesmärkide või ideedega,» lausus sotsiaalmeedia uurija Patrik Hermansson.

Twitteri kinnitusel on neil paigas kord, kuidas vältida vägivallale õhutavate märksõnade alusel reklaami suunamist, kuid ettevõte tunnistas, et reegleid polnud korrektselt rakendatud.

«Ennetavad meetmed hõlmavad teatud tundlike või diskrimineerivate terminite keelustamist ja me uuendame [loetelu] jooksvalt,» seisis Twitteri avalduses. «Antud juhul oli lubatud mõnda seda terminit kasutada reklaamisuunamise eesmärgil. See oli eksitus. Meil on väga kahju, et see juhtus, ja kohe, kui probleemile juhiti tähelepanu, kõrvaldasime selle.»

Tagasi üles