Austraalia sunnib Google'it ja Facebooki maksma uudiste eest

Copy
Google'i ja Apple'i logod.
Google'i ja Apple'i logod. Foto: DADO RUVIC/REUTERS

Austraalia teatas esmaspäeval, et alustab Google'i ja Facebooki survestamist maksta uudiste tootjatele nendelt saadud sisu eest, tegemist on tähelepanuväärse käiguga kaitsta tavapärast meediat tehnoloogiahiidude digitaalse domineerimise eest.

Rahandusminister Josh Frydenberg ütles, et reeglistik avaldatakse juulis ning selle kohaselt tuleb ettevõtetel tasuda Austraalia meediafirmadele tasuda nende toodetud uudis- ja muu sisu eest.

«Tahame näha võrdsete võimaluste mängu. Tahame näha, et oleks aus mäng kompaniide ja ajakirjandusliku ettevalmistatud sisu vastu,» ütles ta telekanalile Channel 7.

Vaid mõne nädala eest tegi Prantsuse konkurentsiamet Google'ile korralduse asuda kirjastajatega läbirääkimistesse tasude üle seoses nende sisu kasutamisega nende Google Search otsingumootoris.

Google ja Facebook on andnud suure hoobi Austraalia uudismeediale, paberajalehtede ja veebiväljaannete ajakirjanike arv on kahanenud enam kui 20 protsenti alates 2014. aastast, kui digitaalse reklaami tulu läks ülekaalukalt kahele titaanile.

Frydenberg ütles, et valitsus kehtestas meetmed seoses vabatahtliku maksmise kava läbikukkumisega ning koroonaviiruse pandeemia mõjuga reklaamile.

Hispaania sarnane käik sundis Google'it sulgema oma sealse uudisteteenuse juba 2014. aastal, tehnoloogiahiid on ähvardanud sarnaselt käituda ka Prantsusmaaga, mis kehtestab uusi seadusi.

Facebooki kasutab igakuiselt umbes 17 miljonit austraallast, kes kulutab platvormil vähemalt 30 minutit päevas. Samas kasutab 98 protsenti Austraalia mobiiliotsingutest Google'it.

Tagasi üles