Uuring: Vene ja Hiina desinformatsioon on mõjukam riiklikest uudistest

Vene kanali Sputnik logo.

FOTO: Ilja Pitalev/TASS/Scanpix

Vene ja Hiina riigimeedia avaldatud koroonaviiruse teemaline desinformatsioon jõuab mõnel juhul Prantsusmaa, Hispaania ja Saksamaa sotsiaalmeedias suurema arvu inimesteni kui suurte kodumaiste väljaannete lood.

Oxfordi Interneti Instituut (OII) leidis täna avaldatud uuringus, et Vene uudistekanali RT artiklid on saanud Twitteris ja Facebookis kuni viis korda rohkem reaktsioone ja jagamisi kui Prantsuse väljaande Le Monde kohalik kajastus.

China Radio International (CTI) on aga saanud neli korda rohkem liiklust kui juhtiv Hispaania väljaanne El Pais.

Samamoodi on Twitteris ja Facebookis kohati suurem levik Iraani ja Türgi uudislugudel kui kolme Euroopa riigi väljaannetel.

«Hiina, Iraani, Venemaa ja Türgi riigimeedia on võtnud koroonaviiruse teemaliste uudistega sihikule prantuse-, saksa- ja hispaaniakeelsed sotsiaalmeediakasutajad kogu maailmas,» lausus OII juhataja Philip Howard avalduses.

Uurimisassistent Katarina Rebello lisas: «Paljud neist riigimeedia väljaannetest segavad koroonaviiruse kohta käivates lugudes tõsist faktidel põhinevat ajakirjandust eksitava või vale informatsiooniga, mis võib viia vastuvõtjate seas suurema ebakindluseni Covid-19 pandeemia osas järelduste tegemisel.»

Uurijad leidsid, et koroonaviiruse teemalised uudislood keskendusid riigimeedias kindlatele narratiividele vastavalt päritoluriigile ja sellele, millisele publikule need olid suunatud.

Vene väljaanded, mis toodavad koroonaviiruse teemalist sisu prantsuse ja saksa keeles, rõhutavad nõrkasid demokraatlikke institutsioone ja kodanikuallumatust Euroopas.

Hiina ja Türgi väljaanded, mis toodavad hispaaniakeelset sisu, on propageerinud oma enda riikide ülemaailmset juhtrolli pandeemiale vastamisel.

Vene ja Iraani väljaanded, mis suunasid oma sisu Ladina-Ameerikale ja hispaaniakeelsele elanikkonnale Ameerika Ühendriikides, tootsid polariseerivat sisu.

Tagasi üles