The New York Times lahkus Apple Newsist

New York Timesi logo.

FOTO: AFP / Scanpix

The New York Timesist sai nimekaim meediaorganisatsioon, mis on lahkunud Apple Newsi platvormilt, heites sellele ette suutmatust aidata ajalehel tellijaid ja tulu juurde saada.

Päevalehe lahkumine platvormilt tuleb ajal, mil uudisteorganisatsioonidel üle maailma on raskusi, kuna paberkandja lugejaskond väheneb ja veebis haaravad suure osa reklaamitulust endale Google ja Facebook.

«The Timesi ja platvormide toimiva mudeli keskmes on nende lugejate otse meie keskkonda suunamine, kus me kontrollime oma reportaažide esitlemist, suhet oma lugejatega ja oma ärireeglite iseloomu,» ütles tegevdirektor Meredith Kopit Levien memos töötajatele.

«Meie suhe Apple Newsiga ei vastanud neile parameetritele,» lisati teatises.

Apple News loodi 2015. aastal aitamaks edendada meediakanalite tellimusi. Mullu lisas Apple sellele ka tasulise teenuse, mis jagab reklaamitulu ajalehtede ja ajakirjadega.

Teenus reklaamib end inimeste, mitte algoritmide kureerituna, kus on esindatud uudissisu väljaannetelt nagu The Wall Street Journal, The New Yorker, National Geographic, Vanity Fair ja Sports Illustrated.

Teenus ei toonud aga sellist reklaamitulu nagu uudisteorganisatsioonid lootsid, teatas Times ja lisas, et Apple saab endale 30 protsenti igast teenuse vahendusel sõlmitud tellimusest.

Tagasi üles