Läti keelustas Vene propagandakanali RT

RT

FOTO: SERGEI KARPUKHIN/REUTERS/Scanpix Baltics

Läti elektroonilise massimeedia nõukogu otsustas Euroopa Liidu sanktsioonidest lähtudes teisipäeval keelustada riigis seitsme RT (varem tuntud kui Russia Today) telekanali edastamise.

Läti kutsub sarnaselt käituma ka teisi EL-i riike.

Kanalid «RT», «RT HD», «RT Arabic», «RT Spanish», «RT Documentary HD», «RT Documentary» ja «RT TV» keelatakse põhjusel, et neid kontrollib ja juhib Dmitri Kisseljov, kelle suhtes on EL-i nõukogu kehtestanud sanktsioonid Ukraina territoriaalse terviklikkuse, suveräänsuse ja iseseisvuse õõnestamise eest.

RT on Venemaal 2005. aastal loodud televõrgustik, mis edastab inglise, hispaania, araabia ja teistes keeltes saateid, mis vastavad Kremli ametlikele seisukohtadele.

«RT nagu ka teised Kremli propagandakanalid püüavad kujutada Lätit ebaõnnestunud riigina. Kisseljov aga omakorda on üks kõige tuntumaid Vene propagandiste ja saatejuhte,» märkis massimeedia nõukogu. 

2019. aasta novembris Läti juba keelustas üheksa Vene telekanalit, mille omanik Juri Kovaltšuk on samuti EL-i sanktsioonide nimekirjas.

Tagasi üles