Leedu võib järgida Läti eeskuju RT keelustamisel

Russia Today reklaamkuup Šeremetjevo lennujaamas.

FOTO: Wikimedia Commons

Leedu tele- ja raadiokomisjoni (LRNK) võib järgida Läti eeskuju ja keelata Vene võimude kontrolli all olevate RT telejaamade edastamise, kuid langetab otsuse alles siis, kui välisministeerium on sõnastanud seisukoha Euroopa Liidu sanktsioonide rakendamise kohta, ütles LRNK esimees Mantas Martisius.

Martisiuse sõnul ei saa komisjon EL-i sanktsioonide küsimust ise otsustada.

«LRNK on valmis langetama otsuse vastavalt Euroopa Liidu sanktsioonidele  jaamade edastamise lõpetamiseks, kui saadakse otsus sanktsioonide osas pädevalt välisministeeriumilt,» ütlesMartisius BNS-ile.

Läti elektroonilise massimeedia nõukogu otsustas Euroopa Liidu sanktsioonidest lähtudes teisipäeval keelustada riigis seitsme RT (varem tuntud kui Russia Today) telekanali edastamise. Läti kutsus sarnaselt käituma ka teisi EL-i riike.

Kanalid RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary ja RT TV keelatakse põhjusel, et neid kontrollib ja juhib Dmitri Kisseljov, kelle suhtes on EL-i nõukogu kehtestanud sanktsioonid Ukraina territoriaalse terviklikkuse, suveräänsuse ja iseseisvuse õõnestamise eest.

RT on Venemaal 2005. aastal loodud televõrgustik, mis edastab inglise, hispaania, araabia ja teistes keeltes saateid, mis vastavad Kremli ametlikele seisukohtadele.

«RT nagu ka teised Kremli propagandakanalid püüavad kujutada Lätit ebaõnnestunud riigina. Kisseljov aga omakorda on üks kõige tuntumaid Vene propagandiste ja saatejuhte,» märkis massimeedia nõukogu. 

2019. aasta novembris Läti juba keelustas üheksa Vene telekanalit, mille omanik Juri Kovaltšuk on samuti EL-i sanktsioonide nimekirjas.

Tagasi üles