Leedu valmistub RT telejaamade keelustamiseks

Russia Today reklaamkuup Šeremetjevo lennujaamas.

FOTO: Wikimedia Commons

Leedu tele- ja raadiokomisjonil (LRNK) soovitatakse keelata Vene võimude kontrolli all olevate RT telejaamade edastamine, ütles Leedu välisminister Linas Linkevičius. 

Tema sõnul antakse soovitus pärast Euroopa Komisjonilt selgituste saamist, et EL santktsioonid ei puuduta vaid musta nimekirja kantud isikuid, vaid ka nende kontrollitavaid ettevõtteid.

«Räägime riiklikust uudisteagentuurist Russia Today, teisisõnu RT. Selle peadirektor on sanktsioonidealune Dmitri Kisseljov ja selle ettevõtte põhikirja kohaselt on ta selle ainujuht, kelle määrab ametisse Vene president. Ta ise nimetab ametnikud, koostab struktuuri, määrab poliitika, juhib majandamist, rahaasju,» ütles Linkevičius. 

«Jah, igasuguse kahtluseta kontrollib ta seda asutust täielikult. Ta on sanktsioonide all (...) ja tema juhitavad kanalid tuleb samuti allutada sanktsioonidele. Nii et me anname LRNK-le vastava soovituse,» sõnas minister. 

Leedu tele- ja raadiokomisjoni (LRNK) võib järgida Läti eeskuju ja keelata Vene võimude kontrolli all olevate RT telejaamade edastamise, kuid langetab otsuse alles siis, kui välisministeerium on sõnastanud seisukoha Euroopa Liidu sanktsioonide rakendamise kohta, ütles kolmapäeval LRNK esimees Mantas Martisius. Komisjon ei saa EL-i sanktsioonide küsimust ise otsustada, märkis ta.

«LRNK on valmis langetama otsuse vastavalt Euroopa Liidu sanktsioonidele jaamade edastamise lõpetamiseks, kui saadakse otsus sanktsioonide osas pädevalt välisministeeriumilt,» ütles Martisius BNS-ile.

Läti elektroonilise massimeedia nõukogu otsustas Euroopa Liidu sanktsioonidest lähtudes teisipäeval keelustada riigis seitsme RT (varem tuntud kui Russia Today) telekanali edastamise. Läti kutsus sarnaselt käituma ka teisi EL-i riike.

Kanalid RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary ja RT TV keelatakse põhjusel, et neid kontrollib ja juhib Dmitri Kisseljov, kelle suhtes on EL-i nõukogu kehtestanud sanktsioonid Ukraina territoriaalse terviklikkuse, suveräänsuse ja iseseisvuse õõnestamise eest.

RT on Venemaal 2005. aastal loodud televõrgustik, mis edastab inglise, hispaania, araabia ja teistes keeltes saateid, mis vastavad Kremli ametlikele seisukohtadele.

«RT nagu ka teised Kremli propagandakanalid püüavad kujutada Lätit ebaõnnestunud riigina. Kisseljov aga omakorda on üks kõige tuntumaid Vene propagandiste ja saatejuhte,» märkis massimeedia nõukogu. 

2019. aasta novembris keelustas Läti veel üheksa Vene telekanalit, mille omanik Juri Kovaltšuk on samuti EL-i sanktsioonide nimekirjas.

Tagasi üles