Saksa kohus: Tesla «autopiloot» on eksitav reklaam

Tesla autod New Yorgi esinduspoes.

FOTO: SPENCER PLATT/AFP

Saksamaa kohus langetas teisipäeval otsuse, et Tesla kasutatavad terminid oma elektriautode lisade kirjeldamiseks on eksitav reklaam, kaasa arvatud sõiduki «autopiloot».

Münchenis asuva liidumaa kõrgema kohtu kohtunikud leidsid, et termini «autopiloot» kasutamine, lisaks pakutav võimalus osta 3. mudeli sõiduk, millel on «täielik autonoomse juhtimise potentsiaal», on «eksitav». 

«Vastavate terminite kasutamine tekitab ootusi..., mis ei vasta tegelikele tõsiasjadele,» ütles kohus oma avalduses.

Tesla «autopiloot» ei võimalda sõidukiga sõita ilma igasuguse inimesepoolse sekkumiseta, leidsid kohtunikud.

Ka pole selline tehnoloogia praeguste Saksa seaduste algusel legaalne, lisasid nad.

Kaebuse esitanud vabaühendus, Ebaausa Konkurentsi Keskus ütles, et Tesla autonoomse sõitmise tehnoloogia vastab viiepalli skaalal parimal juhul tasemele kaks, kus viis tähistab täiesti ilma juhita sõitmist.

«Et autopiloodiga juhita sõitmine pole ei seadusega lubatud ega ka kõnealuse sõiduki puhul tehniliselt võimalik, peab Tesla käituma vastavalt reeglitele ning ei tohi reklaamida eksitavaid lubadusi,» ütles oma avalduses keskuse advokaat Andreas Ottofülling.

Müncheni kohtu otsus pole lõplik ning seda on võimalik edasi kaevata.

Tagasi üles