Lennufirmad anuvad oma klientidelt põlvili abi, kuna koroonaviiruse pandeemia tõttu tühistatud lendude eest neile raha tagasi maksmine võib firmad pankrotti ajada, teatas Rahvusvaheline Lennutranspordi Liit (IATA) kolmapäeval.
Lennufirmad anuvad põlvili reisijatelt abi (2)
«Me palume reisijatelt abi ... see on tõsi, ja me teeme seda põlvili,» ütles IATA juht Alexandre de Juniac Prantsuse ringhäälingule BFM.
Koroonaviiruse piirangute tõttu peatati suurem osa lennuliiklusest ja lennutranspordi taastumine on olnud aeglane, mis teeb lennufirmade finantsolukorra kehvaks.
Euroopas tegutsevad lennufirmad peaksid reisijatele tühistatud lendude eest raha tagastama kahe nädala jooksul, ent Prantsusmaa ja mõne teise liikmesriigi toel pakutakse klientidele vautšereid või sunnitakse nad raha tagasisaamisega oluliselt pikemalt ootama.
Tarbijakaitseühendused on seda kirunud ja Euroopa Komisjon esitanud kaebuse kümne ELi liikmesriigi, nende seas Prantsusmaa vastu, suutmatuse eest regulatsioone jõustada.
De Juniaci sõnul üritab lennundussektor endiselt Euroopa Komisjoni veenda, et nad lubaks vautšerite kasutamist või annaks tagasimakseteks rohkem aega.
«Miks me palume seda? Mitte lõbu pärast. Meie äri on pigem reisijate hellitamine, kui neile probleemide, eriti finantsprobleemide tekitamine,» sõnas ta.
«Aga lennufirmade rahavoog on apokalüptilises seisundis,» lisas ta.
IATA teatas läinud kuul, et prognoosib käesolevaks aastaks lennufirmadele 84 miljardit dollarit kahjumit.
Ehkki seni on pankrotti läinud üksikud firmad, on lennufirmad alustanud kümnete tuhandete töötajate koondamist ja mitu riiki on firmadele riigiabi andnud.