Itaalia peaminister avab kaks aastat pärast varingut Genova uue silla

Copy
Töölised Genova sillal
Töölised Genova sillal Foto: LUCA ZENNARO/EPA/Scanpix Baltics

Itaalia peaminister Giuseppe Conte kirjeldas peatselt avatavat Genova uut silda kui «uue Itaalia sümbolit».

2018. aasta 14. augustil murdus Morandi kiirtee sild tugevate vihmasadude käigus ning selle all asuvale raudteele kukkus kümneid autosid ja mitu veokit. Sild sai nime selle kavandanud insener Morandi järgi ning varingus hukkus 43 inimest.

Uue silla, kõrgtehnoloogilise võimsate ohutusmehhanismidega ehitise, kavandas kuulus Itaalia arhitekt Renzo Piano.

Sild avatakse liiklusele teisipäeval või kolmapäeval.

«Homme olen Genovas uut silda avamas,» teatas Conte pühapäeval oma Facebooki kontol.

«Aeglaselt paranevast haavast uue toibuva Itaalia sümboliks.»

Avatseremoonia saab olema ühtaegu nii kurb kui rõõmus, ohvrite omaksed keelduvad sellel osalemast ning kohtuvad samas kohas 10 päeva hiljem, et tähistada tragöödia teist aastapäeva.

Uue silla ehitamise kiirus on olnud muljetavaldav.

Itaalia, mida on tihti kritiseeritud avalike hangete aeglase tempo pärast, tegi rasket tööd selle nimel, et lõpetada ehitus aprilli lõpul, pärast mida tegeleti viimistluse ja ohutustestidega.

Silla avamisele on oodata mitmeid tuntud isikuid.

President Sergio Mattarella on esimene isik, kes silla ametlikult ületab. Avamisel viibib kohal ka arhitekt Piano.

Silla varingust sai alguse kohtuprotsess, mis kestab siiani.

Silla avamisel aastal 1967 peeti seda arhitektuuri imeks, kuid katastroofi uurimisel on selgunud, et sild oli hooletusse jäetud.

Vaade uuele sillale.
Vaade uuele sillale. Foto: LUCA ZENNARO/EPA/Scanpix Baltics

Autostradet, mis vastutab pea poole Itaalia kiirteede võrgu eest, süüdistatakse selles, et silda ei hooldatud korralikult. Autostradet süüdistatakse ka ohutusaruannete võltsimises ning ettevõttesiseses surves hoolduskulude vähendamiseks.

Atlantiat, Autostrade emaettevõtet, kontrollib jõukas Benettoni perekond, mis viimaks möödunud kuul allus survele loobuda oma tasuliste teede operaatorist, mis riigistatakse.

Autostrade ning mitmed transpordiministeeriumi ametnikud on uurimise all tahtliku tapmise eest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles