Itaalia õnnetuslaeva Costa Concordia emafirma Costa Crociere sõnul tegi kapten vea.
Itaalia õnnetuslaeva emafirma sõnul tegi kapten vea
Firma teadaandes tõdetakse, et õnnetuse tekkimisel eirati manööverdamisreegleid, edastab Helsingin Sanomat.
Itaalia prokuratuuri esindaja Francesco Verusio kinnitusel lahkus kapten Francesco Schettino laevast enne, kui kõik reisijad olid evakueeritud.
Esindaja andmetel ei olnud Costa Concordia õnnetuse tekkimisel õigel kursil. Kapten oli karile sõidu ajal kaptenisillal ning sel ajal ka laeva kursi eest vastutav.
Lisaks kaptenile arreteeriti ka esimene tüürimees Ciro Ambrosio. Mõlemat meest süüdistatakse elusid nõudnud õnnetuse põhjustamises.
Itaalia vetes Giglio saare lähistel madalikule sõitnud laevaga juhtunud õnnetuses kaotas elu viis inimest. Mitu inimest on veel kadunud.
Itaalia rannavalve kinnitusel leiti kahe eaka mehe laibad reisijate kogunemiskohast, kuhu nad peavad minema ohuolukorral.
Rannavalve päästis laevast varem ühe meeskonnaliikme, kel õnnetuse tagajärjel oli jalaluumurd.
Täna öösel õnnestus küljeli vajunud Costa Concordiast päästa veel üks Lõuna-Korea päritolu abielupaar.
Päästetöötajad jätkavad laeva uurimist, sest seest kostab ikka veel hääli. Toscana võimude andmetel on siiani kadunud 17 inimest, kellest 11 on reisijad ja kuus on meeskonna liikmed.
Senised andmed kadunute kohta võivad veel muutuda. Päästeametnike sõnul on nendeni jõudnud informatsioon, mille kohaselt võib õnnetuslaevas olla isegi 30 inimest.