Koroonaviiruse pandeemia elustas Firenze katkuaegse veinimüügi tava (3)

Copy
Veiniaken Babae restoranis Firenzes. Ajaloolised augud seinas teenisid kliente 1630. aastate katkupuhangu ajal ning hiljemgi, kuid vajusid aega mööda unustusse. Koroonaviiruse pandeemia on Toscana veiniakendele andnud uue elu.
Veiniaken Babae restoranis Firenzes. Ajaloolised augud seinas teenisid kliente 1630. aastate katkupuhangu ajal ning hiljemgi, kuid vajusid aega mööda unustusse. Koroonaviiruse pandeemia on Toscana veiniakendele andnud uue elu. Foto: Buchette Del Vino / SWNS.COM / Scanpix

Kui 17. sajandi Firenze elanikud langesid katku tõttu kui kärbsed, uputasid ellujäänud oma surmahirmu veini, mida nad hankisid tillukeste seina sisse ehitatud luukide kaudu. Koroonaviiruse leviku ajastul on vahepeal unustuse hõlma vajunud müügikomme teinud läbi renessanssi.

Väikseid nn veiniaknaid võib märgata kõikjal Toscana pealinnas uhkete paleede suurejooneliste sissekäikude kõrval. Jõukatel aadliperedel oli kombeks müüa nende kaudu alkoholi otse janustele klientidele, ulatades pudeli nende innukalt ootavatesse kätesse teisel pool seina.

Aja jooksul lõpetati kõigest 30 sentimeetrit kõrgete ja 20 sentimeetrit laiade avauste pruukimine. Covid-19 pandeemia on tähendanud aukudele seinas aga uut elu, sest baarid on need võtnud kasutusele jääkülmade kokteilide nagu Aperol Spritz, gelato ja kohvi serveerimiseks.

Tagasi üles