USA valimistele on tehtud üle miljardi dollari panuseid

Copy
Kihlveokontor William Hill.
Kihlveokontor William Hill. Foto: Reuters/ScanPix

USA presidendivalimised on olnud tulusad kihlveokontoritele, kuivõrd üle maailma on võitjale tehtud juba rohkem kui miljardi dollari väärtuses panuseid.

Briti kihlveofirma GVC poliitiliste kihlvedude juht Matthew Shaddick ütles, et seda on kaks korda rohkem kui 2016. aastal, kui Donald Trump võitis vastupidiselt ootustele Hillary Clintonit.

Ka seekord peavad GVC brändid nagu Ladbrokes, Coral ja BWin Trumpi võitu ebatõenäoliseks ja soosikuks demokraatide Joe Bidenit

Endist asepresidenti Bidenit peab favoriidiks ka GVC rivaal William Hill.

«See on tohutu turg,» ütles Shaddick. «See on kaks korda suurem kui 2016. aastal, tehes sellest aegade suurima poliitilise sündmuse.»

«See võib olla aegade suurim turg pea kõigis kategooriates, edestades ka jalgpalli. Minu hinnangul on mängus umbes miljard naela (1,3 miljardit dollarit, 1,1 miljardit eurot).»

Kihlveofirma William Hilli pressiesindaja Rupert Adamsi sõnul on teisipäevaste valimiste panused niivõrd suured peamiselt tulenevalt Trumpist, keda saab kas armastada või põlata.

«Pole kahtlustki, et ta on niivõrd värvikas karakter, et ta teeb selle köitvaks ka inimestele, kellel muidu huvi puuduks,» ütles ta.

«Kui see oleks Jeb Bush Bideni vastu, oleks käive kolmandik sellest.»

Biden võib olla küll soosik, kuid Shaddick märkis, et 70 protsenti sel nädalal tehtud panustest on tehtud Trumpi võidule. Endise kinnisvaraärimehe võidule panustavad Shaddicki hinnangul inimesed, kelle info pärineb väljaspoolt meediat või eksperte.

«Tõde on see, et maailmas on väga suur hulk inimesi, kes eelistavad sotsiaalmeediamullile toetuda,» ütles ta. «Ilmselgelt ei huvita neid arvamusküsitlused. Osa neist arvavad, et need on võltsitud või jätavad välja miljoneid Trumpi toetajaid. Selle leeri kindlus Trumpi võidus on hämmastav.»

«Teisalt on liberaalsel vasakleeril tema võidust endiselt trauma, seega nad ei taha oma rahaga riskida.»

«Need on kaks erinevat psühholoogilist tegurit, seega ma pigem usaldaks arvamusküsitlusi kui kihlveoturgu.»

Tagasi üles