Volvo otsib partnerit väikeauto ehitamiseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo pistikuhübriidi V60 ideeauto Genfi autonäitusel.
Volvo pistikuhübriidi V60 ideeauto Genfi autonäitusel. Foto: SCANPIX

Volvo Carsi tegevjuht Stefan Jacoby otsib partnerit, kellega koos edaspidi väikeautosid ehitama hakata.

Volvo praegune väike C30 põhineb endise omaniku Ford Motori tehnoloogial. Jacoby ütles aga Financial Timesile, et nad otsivad mõnda teist autotootjat, millega platorme ja komponente jagada.

«Oleme mahusäästu huvides avatud koostööks platvormide, mootorite ja muude komponentide vallas,» ütles ta.

Üksikasjalikke läbirääkimisi Jacoby sõnutsi veel kellegagi peetud pole, küll aga mõlkuvat mõttes teatud variandid.

Volvo, mis kuulub hiinlaste Zhejiang Geelyle, müüs mullu veidi alla 450 000 auto. Võrreldes 2010. aastaga on seda 20 protsenti rohkem, massitootja jaoks aga ikkagi liiga vähe.

Kui Ford Volvo 2010. aastal 1,5 miljardi dollari eest Geelyle müüs, lubas ta üleminekuperioodil (mille pikkust pole avaldatud) varustada «rootslast» platvormide ja mõnede komponentidega.

Praegune väikseim Volvo istub Ford Focuse platvormil ja valmib Belgias Ghenti tehases.

Märtsikuisel Genfi autonäitusel eemaldab Volvo katte tuttuuelt kompaktklassi V40 mudelilt, mis vahetab välja S40 ja V50.

Volvo ei ole veel avaldanud, kus ja kuidas ta V40 ehitab.

Mullu sõlmis Volvo elektriautode tehnoloogia alase koostööleppe sakslaste Siemensiga.

Jacoby, kes töötas enne Volvosse tulekut pikemat aega Volkswagenis, on tõotanud tõsta brändi müügi käesoleva kümnendi lõpuks 800 000 auto peale. Seda eesmärki silmas pidades on Hiinasse kerkimas kaks autotehast, räägitakse ka mootoritehasest.

Et lihtsustada Volvo tööd ja kärpida kulutusi, viskab Jacoby üle parda terve trobikonna mootoreid. Praegusest 10st jääb alles vaid kaks, üks bensiini- ja üks diiselmootor.

Suuremad Volvod hakkavad tulevikus valmima Volkswagenite eeskujul, nn «moodulipõhisel» meetodil. See tähendab, et eri suurusega autosid hakatakse tegema ühes ja samas kohas.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles