Pereettevõttest Balti riikide läbimurdeni: “Lonas” jaeketi poed tulevad Eestisse

Copy
Foto: Lonas

Magamistoamööbli ja madratsite tootja “Lonas”, mis on mõelnud Eestisse laienemise peale juba mõnda aega, on ostnud eesti brändi Dreamlandi. On lootus, et selline käik aitab ettevõttel kompenseerida finantsilised kahjud, mis tekkisid karantiini käigus ning samuti aitab see parandada brändi teadlikkust ja parandada müüginumbreid. Firma ettevõtluse arengu juhtkond eeldab, et müüginumbrid kasvavad kuni 30-40%. Omandatud eesti firma on juba kaheksas Lonase grupi liige.

Läbirääkimised algasid karantiini ajal

Leedu omandis olev magamistoa mööbli ja une aksessuaaride tootja mõtleb pidevalt ettevõtte arendamise peale. Viimase kahe aasta jooksul on firma tegevus laienenud Lätti. Kuid kuna oli suur soov parandada kaubamärgi tuntust kõikides Balti riikides siis areng Eestisse on olnud arutlusel juba mõnda aega.

Karantiini perioodi käigus olid poed suletud ning firma keskendus eelkõige e-kaubandusele. Hetkel moodustab interneti müügiga saadud tulu 20% firma kogutulust. Ning kuigi karantiini tõttu peatusid mõned tegevused, siis firma ei peatanud otsimast suuremaid võimalusi ning läbirääkimised eesti brändi Dreamlandiga algasid karantiini ajal.

Eesti firma Dreamland on tegutsenud aastast 2002 ning just nagu Lonas, on arendanud tegevust magamistoa mööbli ja une aksessuaaride sektoris: valikusse kuuluvad kaubavoodid, madratsid ning samuti magamistoa tekstiilid. Otsuse tegemisel valida just see kaubamärk võeti arvesse neli eksisteerivat jaekauplust strateegiliselt heades asukohtades. See on eriti oluline uue brändi tutvustamisel uuele turule. Eeldatavasti aitab see ettevõtte arendussamm Eestis Lonasel parandada müügitegevust ning iga-aastast käivet 9-10 miljoni euroni.

Magamistoamööbli turul tuntud kui “mugavuse meistrid”

Praegu aitab Kazimieras Jakutis, Lonase asutaja kolmas generatsioon, tugevdada pereettevõtet, mis on tegutsenud aastast 1993. Firma tegevus põhineb pere traditsioonidel ja väärtustel. Tänaseks aitavad brändi teostamisele, arengule ja tugevdamisele kaasa vähemalt 6 pereliiget.

Firma toodab magamistoamööblit ja väiksemaid vabaaja atribuute kombineerides käsitööd ja kõrgtehnoloogiat. Valiku sekka kuuluvad madratsid, madratsikatted, voodid padjad ja muud. Iga toode, mis mõjutab märkimisväärselt une kvaliteeti, arendatakse kujundajate ja füsioterapeutide abiga, et pakkuda kehale efektiivset ja stiilselt ergonoomilist toodet, mis aitaks kaasa kvaliteetsele puhkusele. Kui sa oled sellest teemast huvitatud, leiab rohkem infot selle kohta, kuidas madrats su tervist mõjutab, sellest artiklist. Sellel sügisel on firmal juba 15 kauplust kolmes Balti riigis.

Iseseisvalt arendatud ettevõte

Selleks, et saavutada paremad tulemused valivad firmad mudeli, milles on partnerid ettevõtte arendusse kaasa haaratud. Kuid visioon oli tegutseda iseseisvalt ning üks põhjus selleks oli küllaldaselt lai tegevusväli. Firma mitte ainult ei müü toodet vaid ka teenust. Iga toode on valmistatud vastavalt kliendi vajadustele ning töö tehakse käsitsi. Individuaalselt kohandatud tooted tuuakse kliendi ukseni. Brändi müümine kohalikes kauplustes ja teenuse erandliku kvaliteedi tagamine on juba iseenesest keeruline. Lisaks pole oma brändi müümine kohalikes kauplustes alati lihtne. Seetõttu põhineb firma brändi tugevdamise strateegia iseseisval tööl ning gruppi ei täienda mitte partnerid vaid ostetud ettevõtted.

Edasisi arenguvõimalusi avastatakse Skandinaavias

Ettevõtte arenduse alustamine kõige põhjapoolsemas Balti riigis tähendab, et “Lonas” ei piirdu geograafiliselt ja avastab edasi veel laiemalt. Skandinaavlased, kes on tuntud mitte ainult oma toodete kvaliteedi poolest vaid ka nende disaini ja funktsionaalsuse poolest, on huvipakkuv. Brändi esindajad kes järgivad nende kõrgeid standardeid ei peida fakti, et vähehaaval alustavad nad Skandinaavia riikide võimaluste avastamist kaugemal põhjas.

Artikkel on valminud koostöös Lonas

Copy
Tagasi üles