Venemaa andis USA rahastatud raadiojaamale trahvitähtaja

Raadio Vabadus / Raadio Vaba Euroopa (RFE/RL) büroo Moskvas. FOTO: Reuters / Scanpix

Venemaa meediajärelevalve hoiatas kolmapäeval USA rahastatud Raadio Vabadus / Raadio Vaba Euroopat (RFE/RL), et sel on 60 päeva aega, et tasuda 70 000 USA dollari suurune trahv välisagentide seaduse nõuete rikkumise eest.

Moskva kasutab «pealetungivaid märgistamisnõudeid ja trahve» selleks, et RFE/RL Venemaalt välja suruda, kinnitas USA välisministeeriumi avaldus. 

Välisminister Antony Blinken avaldas teisipäeval RFE/RLle ja muule USA rahvusvaheliselt suunatud ajakirjandusele toetust.

Venemaa sunnib «välisagentideks» nimetatud isikuid ja meediaväljaandeid avaldama oma rahastamisallikad ning märgistama avaldatud materjale. Kui nõudeid ei täideta, pitsitatakse trahvidega. 

Venemaa riiklik telekommunikatsiooni järelevalveorgan Roskomnadzor kinnitab, et on teinud 2017. aastal välisagendiks nimetatud RFE/RLle ja selle direktorile kokku 390 protokolli, kuna üheksa Venemaal toimivat veebilehte pole nõuetekohaselt märgistatud. 

Venemaa kohus nõuab ringhäälingujaamalt 71,5 miljonit rubla (925 000 USA dollarit), olles läbi vaadanud 260 protokolli.

Eelmisel kuul nimetas Piirideta Ajakirjanikud neid nõudeid «kõige suuremateks trahvideks, mida on Venemaal ajakirjandusele kunagi määratud». 

«Sellist enesemärgistamist nõudev absurdne seadus rikub meediapluralismi ja selle eesmärk on panna sõltumatu ja opositsiooniline ajakirjandus vaikima,» lisas rahvusvaheline vabaühendus.

RFE/RL kaebas trahvinõuded edasi, kuid Moskva Tverskoi ringkonnakohus jättis trahvid 5,5 miljoni rubla ehk 70 895 USA dollari ulatuses jõusse, kinnitas Roskomnadzor.

«Raadio Vabadus / Raadio Vaba Euroopa peab maksma trahvid 60 päeva jooksul,» seisab Roskomnadzori avalduses.

Seadus, mis andis Venemaa võimudele võimaluse isikuid ja organisatsioone «välisagendiks» tembeldada, võeti esmakordselt vastu 2012. aastal ja siis kasutati seda vabaühenduste vastu. 

Alates 2017. aastast hakati seda kasutama ajakirjandusorganisatsioonide vastu, kui Kremli rahastatud RT (endine Russia Today) oli USA-s välisagendiks kuulutatud. 

Tagasi üles
Back