Indoneesia laevastik jätkas neljapäeval otsinguid, et leida üles kadunud allveelaev, mille pardal viibival 53 meeskonnaliikmel jätkub hapnikku vaid mõneks päevaks.
Indoneesia jätkab kadunud allveelaeva otsinguid
Allveelaev jäi kadunuks kolmapäeva varahommikul Bali saarest põhjas.
Saksa päritolu KRI Nanggala 402 plaanis pidada lahingmoonaga torpeedoõppuse ja küsis selle tarvis luba sukeldumiseks, ütlesid ametivõimud.
«Kui luba protseduurireeglite järgi anti, kaotas allveelaev kontakti ja temaga ei saadud enam ühendust,» ütles kaitseministeerium.
Allveelaeva otsiv helikopter märkas selle arvatavas asukohas merepinnal õlilaiku, mis viitab võimalikule kütuselekkele, see aga omakorda õnnetusele, milles võib olla ohvreid.
KRI Nanggala 402 meeskonnal jätkuks hapnikku laupäeva hommikuni.
Allveelaeval on õnnetuse puhuks hapnikuvaru 72 tunniks, ütles mereväe staabiülem Yudo Margono.
«Seega on aega umbes laupäeva hommikul kella kolmeni. Loodame, et me leiame nad enne seda üles.»
Kaitseanalüütikud hoiatavad aga, et allveelaev võis 700 meetri sügavusele lagedes tükkideks puruneda.
Austraalia kaitseminister Peter Dutton tõdes, et esialgsed andmed osutavad kohutavale tragöödiale.
Indoneesia mereväe pressiesindaja Julius Widjojono ütles neljapäeval, et otsingud keskenduvad õlilaigu ümbrusele alale, kuid laeva täpset asukohta ei ole veel suudetud tuvastada.
Allveelaeva otsib kuus sõjalaeva ja helikopter.
Abi on pakkunud paljud riigid, nende hulgas USA, Austraalia, Prantsusmaa ja Saksamaa.
Naaberriigid Singapur ja Malaisia on juba laevad välja saatnud ja need peaks lähipäevil kohale jõudma. Teiste hulgas tuleb appi ka Singapuri allveelaevade päästealus MV Swift Rescue.
Indoneesia sõjavägi on keeldunud kommenteerimast oletust, et allveelaev oli ülekoormatud.
Kolmapäeval ütles merevägi, et ilmselt vajus laev väga sügavale.
«On võimalik, et tekkis elektrikatkestus, nii et alust ei saanud juhtida ega eriolukorra protseduure käivitada, ning seetõttu vajus ta 600–700 meetri sügavusse,» ütles merevägi.
Prantsuse mereväe viitseadmiral Antoine Beaussant ütles, et see allveelaev ei ole ehitatud nii suurt sügavust taluma.
«Kui ta langes 700 meetri sügavusse, purunes ta tõenäoliselt tükkideks,» ütles Beaussant.
Ka Austraalia allveelaevainstituudi sekretär Frank Owen hoiatas, et kui KRI Nanggala 402 vajus merepõhja, siis pole eriti võimalusi inimesi sealt kätte saada.
«Ainus viis need inimesed välja saada on allveelaev päästa, mis on väga aeganõudev protsess.»
KRI Nanggala 402 kaalub 1300 tonni ja on ehitatud 1978. aastal Saksamaal. Indoneesias võeti see teenistusse 1981. aastal.