Ryanairi lennuki võimalused Leedu õhupiirini jõuda olid napid

Meinhard Pulk
, reporter
Copy
Tavaolukorras tuleb piloodil õhus olles lähtuda lennujuhi juhistest. Pildil lennujuhtimiskeskus.
Tavaolukorras tuleb piloodil õhus olles lähtuda lennujuhi juhistest. Pildil lennujuhtimiskeskus. Foto: Vladislav Musakko/Virumaa Teataja

Valgevene kaaperdas Ateenast Vilniusesse teel olnud Ryan­airi reisilennuki MiG-29 hävitajate abil. See on tekitanud küsimuse: kui levinud on hävituslennukite kasutamine reisiõhusõidukite saatmiseks?

Endise lenduri, staažika lennunduseksperdi Rein Porro sõnul seda aeg-ajalt ikka juhtub, aga tavaliselt siis, kui tsiviillennuk ei allu mingitele korraldustele, siseneb lubamata keelutsooni või kui lennukiga katkeb side, aga see jätkab lendamist. Porro meenutas, et nõnda juhtus 1999. aastal Learjetiga – Ameerika ärilennukiga, mille pardal viibis kuue inimese seas ka golfilegend Payne Stewart.

«Kui piloodid enam ei vastanud, siis saadeti hävitajad vaatama, mis seal juhtus. Hävitaja saatis niikaua, kuni lennuk alla kukkus, ja edastas maa peale, mis seal toimub. Konditsioneerisüsteem oli üles öelnud ning kõik olid ära lämbunud.»

Puhas provokatsioon

Minskis toimunu oli Porro sõnul provokatsioon. Kui on tõesti selline pommiähvardus, siis vabastatakse lennukile tee lähima lennujaamani, hoitakse teised masinad eemal, kuna lõhkekeha võib plahvatada ja keegi ei tea selle lõhkejõudu.

«Hävitajad saadeti selleks, et kui meeskond jagab ära, et see on valehäire, ega taha maanduda, siis nad sunnitakse maanduma.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles