Ühest ELi riigist teise lennanud ja kolmanda ELi riigi firmale kuuluva Ryanairi lennuki Minskis maanduma sundimine tähendas pühapäeval 11-tunnist tööpäeva Euroopa liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektorile Henrik Hololeile.
Intervjuu ⟩ Hololei: kui lennuki kõrvale ilmuvad hävitajad, järgib kapten lennujuhte
Viimase Ryanairiga seotud paberi saatis kõrgeim eestlasest euroametnik välja järgmise päeva esimestel tundidel ehk pool kaks öösel. Eile oli Brüsselis Belgia riigipüha tõttu vaba päev, aga Hololei hommik algas Minski sündmuste tõttu uute kiireloomuliste töökõnedega.
Millal te esimest korda toimunust kuulsite? Mis esimene info oli?
Kõigepealt sain oma telefonile Deutsche Welle uudise, mis teatas Ryanairi lennuki sundmaandumisest Minski lennujaamas. Sellest algas edasine tegevuste jada, üritasin saada aru, mis toimub Euroopa lennuregistris oleva lennukiga.
Ega seda informatsiooni alguses palju olnud. Seepärast võtsin ühendust Ryanairi tegevjuhi Michael O’Learyga ja ta kinnitas mulle, et Ryanairi lennuk on tõepoolest maandatud Minskis, aga ka tal ei olnud rohkem informatsiooni – selleks hetkeks ei olnud õnnestunud ka kontakteeruda lennuki meeskonnaga.