Sri Lanka võimud teatasid neljapäeval, et on asunud valmistuma naftareostuseks Colombo suurima sadama reidil põlema läinud kaubalaevast.
Sri Lanka võimud valmistuvad põlenud laeva naftareostuseks
Merekeskkonna kaitseamet pani valmis reostustõrjevahendid, juhuks kui kaubalaev X-Press Pearl, mille mahutites on ligi 350 tonni kütust, peaks lekkima hakkama.
Lääneranniku lähedal merel 13 päeva põlenud Singapuri kaubalaev suudeti teisipäeval kustutada.
Põleng on juba põhjustanud Sri Lanka rängima merekeskkonna katastroofi, sest kaubalaevalt merre kukkunud konteineritest on kaldale uhtunud mitmeid tonne plastjäätmeid.
Nüüd on laev hakanud uppuma ning ametnikud kardavad veel suuremat ökoloogilist kriisi, kui kütus peaks pääsema India ookeani.
«Praegu laev veel ei leki, aga oleme pannud end valmis võimalikuks lekkeks, mis oleks halvim stsenaarium,» ütles mereväe pressiesindaja Indika de Silva.
Piirkonnas viibival India rannavalvealusel on varustus lekke peatamiseks, enne kui see randa jõuab, kuid Sri Lanka on palunud ka täiendavat abi.
X-Press Pearli Singapuri operaatorfirma teatel on laev hakanud aeglaselt vajuma. Kolmapäeval tehti katse see kaldast kaugemale pukseerida, kuid ebaõnnestunult.
«X-Press Feeders võib kinnitada, et laeva ahtriosa istub kinni umbes 21 meetri sügavusel merepõhjas ja vööriosa langeb aeglaselt,» ütles firma neljapäeval.
Sri Lanka mereväe sõnul oli laeva vöör neljapäeva hommikul veel mitu meetrit üle veepiiri.
Seni ei ole punkriõli lekkimist märgata, kuid Colombost 40 kilomeetri kaugusel Negombo rannas leiti naftat, ehkki pole kindel, kas see pärines sellelt laevalt.
Laevakonteineritest on merre pääsenud miljoneid plastgraanuleid, mis on randa uhutuna ohustavad kohalikku merefaunat. Piirkonnas on kehtestatud kalapüügikeeld.
Ametnike sõnul on laeva pardal olnud ligi 1500 konteinerit tõenäoliselt ära põlenud.
X-Press Pearli lastiks oli lisaks 81 ohtlikuks hinnatud konteinerile ka suur kogus määrdeõli.
Konteinerlaev alustas sõitu Indiast Gujaratist, tulekahju puhkes 20. mail, kui alus ootas Colombo sadamast 14 kilomeetri kaugusel sisenemisluba.
Võimude arvates põhjustas tulekahju lämmastikhappeleke, millest meeskond oli teadlik juba alates 11. maist.