N, 2.02.2023

Saksamaa rongiliiklust häirib rongijuhtide streik

Saksamaa rongiliiklust häirib rongijuhtide streik
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Berliini raudteejaam.
Berliini raudteejaam. Foto: STEFAN ZEITZ via www.imago-images.de

Rongijuhtide streik häiris kolmapäeval tõsiselt Saksa raudteevõrgu tööd, segades nii suvitajaid kui tarneraskustega kimpus tööstust.

Streik algas teisipäeval ja kolmapäevase seisuga töötas vaid 25 protsenti pikamaa rongidest, teatas raudteefirma Deutsche Bahn.

Berliini raudteejaamas oli väljumiste tabloo suuresti tühi. Üksikutest väljumisest, mis seal kuvati, olid osad tühistatud, teised edasi lükatud. Pealinnas oli häiritud ka linnasisene rongi- ja trammiliiklus.

Teade streigi kohta. 
Teade streigi kohta. Foto: CLEMENS BILAN

Streik peaks kestma reedel kella kaheni öösel (Eesti aeg 3.00).

Streik sai alguse palgavaidlusest Deutsche Bahni ja ametiühingu GDL vahel.

GDL-i teatel tahetakse rongijuhtidele paremat palgalepet. Nõudmiste seas on 1,4-protsendine palgatõus ja 600 eurone preemia tänavu ning 1,8-protsendine palgatõus tuleval aastal.

Raudteefirma Deutsche Bahn pakkus 3,2 protsendist palgatõusu kahes osas, kuid pooled ei jõudnud kokkuleppeni, millal tõus aset leiab.

Tööseisak mõjutab ka Deutsche Bahni kaubaveotütarfirma DB Cargo tegevust, teatas raudteefirma kolmapäeval, tuues välja ohu, et see viivitab veelgi tarneid äridele, millel on nappust toormaterjalidest ja komponentidest nagu puit, teras ja mikrokiibid.

Deutsche Bahni teatel seisab tühjana umbes 190 kaubarongi.

Kriitikud on süüdistanud GDL-i streigi kasutamises oma mõjuvõimu suurendamiseks ja liikmete ülemeelitamiseks suuremast ametiühingust EVG.

Võitlus mõjuvõimu pärast on seda olulisem, et Saksamaal jõustus tänavu reegel, mille järgi kehtib tööstuses kollektiivlepe, mille on sõlminud sektori suurim ametiühing.

GDL-i juht Claus Weselsky jättis kolmapäeval avatuks võimaluse, et streik jätkub ka pärast reedet. «Ma ei saa midagi lubada,« ütles ta ajalehele Rheinische Post. «Tööandjal on nüüd võimalus tegutseda ja uus pakkumine teha.»

Viimane suurem heitlus ametiühingute ja Deutsche Bahni vahel toimus aastatel 2014-15, kui GDL korraldas üheksa kuu jooksul üheksa streiki, et nõuda regulatiivseid reforme.

2015. aasta mais toimunud kuuepäevane streik oli firma ajaloo seni pikim.

Märksõnad
Tagasi üles