Google keelab kliimamuutust eitavad reklaamid (10)

Copy
Google'i logo Pariisi äripiirkonnas.
Google'i logo Pariisi äripiirkonnas. Foto: Charles Platiau/Reuters/Scanpix

USA tehnoloogiaettevõte Google astub samme, et peatada kliimat puudutava valeinformatsiooni levikut, blokeerides oma platvormidel digireklaamid, kus tehakse kliima kohta eksitavaid väiteid.

Firma teatas neljapäeval blogipostituses, et on kehtestanud uued reeglid YouTube'i video-, reklaami- ja muu sisu avaldajatele.

Reeglid keelavad sellise sisu reklaamimise ja sellelt raha teenimise, mis läheb vastuollu teadusliku konsensusega kliimamuutuse olemasolu ja põhjuste kohta, teatas Google. See tähendab, et ka kliimamuutust eitaval veebilehel ei tohi olla reklaame, et peatada raha teenimine sellise sisu pealt.

Reeglid kehtivad igasugusele sisule, milles nimetatakse kliimamuutust pettuseks või milles eitatakse kasvuhoonegaaside ja inimtegevuse mõju üleilmsele soojenemisele.

Google teatas, et paljud selle partnerid reklaaminduses on väljendanud muret reklaamide pärast, milles edastatakse ebatäpseid väiteid kliimamuutuse kohta.

Paljud firmad ei taha, et nende omade kõrval on reklaamid, milles eitatakse kliimamuutust ja muud loojad ei taha sarnase sisu ilmumist nende lehekülgedel ega videotel.

Google'i teatel kasutatakse reeglite täitmise tagamiseks automatiseeritud tööriistu ja järelevaatajaid.

Uued reeglid hakkavad kehtima alates novembrist.

Varem sel nädalal tutvustas Google uusi rakendusi, mille abil saavad kasutajad vähendada oma ökoloogilist jalajälge. Sealjuures loodi otsingufunktsioon, mis võimaldab leida väiksema süsinikuheitega lende.

Tagasi üles