Hispaania keelustab lastele suunatud magusa reklaamid

Copy
Šokolaadivaagnad.
Šokolaadivaagnad. Foto: Kristjan Teedema

Hispaania keelab kõrge suhkrusisaldusega toitude ja jookide lastele suunatud reklaamid, et aeglustada rasvumise epideemiat, ütles neljapäeval ametnik.

Keeld jõustub 2022. aastal ning puudutab reklaame televisioonis, raadios, internetis, sealjuures mobiilirakendustes, mille sisu on suunatud alla 16-aastastele, ütles ajakirjanikele tarbijakaitseminister Alberto Garzon.

«Alaealised on haavatavad tarbijad ja meie kohuseks on kaitsta neid reklaamide eest,» ütles ta.

Keeld kehtib erinevate maiustuste ja limonaadide reklaamidele, mida Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) on kuulutanud lastele kahjulikuks.

Hispaania astub teiste Euroopa riikide nagu Suurbritannia, Norra ja Portugal jalajälgedes, ütles minister.

Hispaanias on ülekaaluline umbes üks laps kolmest. Aastal 1984 oli see näitaja vaid kolm protsenti, seisab valitsuse andmetes.

«Reklaamid on selle näitaja üheks põhjustajaks,» teatas tarbijakaitseministeerium Twitteris.

Rasvunud ja ülekaaluliste laste ning noorukite osakaal on 5-19-aastaste seas üle terve maailma kasvanud 4 protsendilt 1975. aastal natuke üle 18 protsendile praegu, seisab WHO andmetes.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles