Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Berliin mõistis hukka Deutsche Welle blokeerimise Valgevenes

Deutsche Welle kontor Berliinis. FOTO: ANNEGRET HILSE

Saksamaa kritiseeris reedel Deutsche Welle uudisteportaali blokeerimist Valgevenes ning manitses Minski ligipääsu lehele otsekohe taastama.

Saksamaa suursaadik Minskis esitas kaebuse Valgevene välisministeeriumile ja nõudis otsuse tühistamist, edastas Saksa välisministeeriumi pressiesindaja.

Deutsche Welle teatas avalduses, et ligipääsu portaalile tõkestab Valgevene informatsiooniministeerium.

Ringhäälingu teatel on Valgevene valitsus otsust ka põhjendanud, väites, et Deutsche Welle avaldab äärmuslikku sisu.

Deutsche Welle peadirektor Peter Limbourg nimetas süüdistust täiesti naeruväärseks.

Valgevene vabakutseline ajakirjanik Aleksandr Burakov, kes sageli Deutsche Welle jaoks kirjutab, vabastati juunis 20-päevasest vangistusest, mille vältel teda "loata ürituse" kajastamise eest väidetavalt piinati.

Euroopa Liidu ja Minski suhted on olnud keerulised alates Valgevene mullustest presidendivalimistest.

EL süüdistab Aleksandr Lukašenko režiimi migrantide toomises Lähis-Idast ja Aafrikast Minski, et nad siis jala EL-i riikidesse saata. Arvatavalt on tegu kättemaksuga sanktsioonide eest, mis kehtestati opositsiooni vägivaldse mahasurumise tõttu.

Ainuüksi oktoobris on Saksamaale läbi Poola Valgevenest tulnud 4890 migranti. Aasta peale kokku on neid olnud umbes 7300.

Tagasi üles
Back