Briti peaministri Boris Johnsoni unistus ühendada Põhja-Iirimaa ja ülejäänud Suurbritannia sillaga varises reedel põrmuks, kui sõltumatu komisjon otsustas, et selle rajamine läheks kaugelt liiga kalliks.
Johnsoni unistusele Briti-Iiri sillast anti põrmustav hinnang
Valitsusjuht oli palunud ametnikel uurida, kas silla rajamine Põhja-Iirimaalt Edela-Šotimaale oleks teostatav.
Suursugustesse taristuprojektidesse kiindunud Johnson näitas silla vastu üles suurt entusiasmi mullu veebruaris, kui temalt küsis selle kohta üks Põhja-Iirimaa Demokraatlik-Unionistliku Partei rahvasaadik.
Transpordieksperdi Peter Hendy juhitud sõltumatus hinnangus tehti projekt aga maatasa, öeldes, et ehkki tehniliselt oleks selle rajamine võimalik, «oleks selle kulusid võimatu õigustada».
Hendy sõnul ei ole mõtet silla või tunneli rajamise üle rohkem pead vaevata.
Transpordiminister Grant Shapps kinnitas, et projekt on maha maetud.
Raportis hinnati, et sild läheks maksma 335 miljardit naela (395 miljardit eurot), tunnel veidi vähem: 209 miljardit naela (246 miljardit eurot).
Silla rajamist on edendanud osa Briti-meelseid Põhja-Iiri poliitikuid, kelle sõnul aitaks see parandada ühendust ülejäänud Suurbritanniaga.
Teised on jällegi kahtluse alla seadnud selle teostatavuse ja hinna, tulenevalt Põhjaväina sügavusest ja tuulistest oludest.
Hendy kirjutas, et 21. sajandi ehitustehnoloogia teeb silla või tunneli rajamise võimalikuks, kuid sild oleks pikim, mis on kunagi rajatud. Niisamuti oleks seda merealune tunnel, kus saaksid sõita vaid rongid.
Ainuüksi projekti planeering võtaks pea 30 aastat, hindas Hendy.
«Ei ole mõeldav, et sellest saadav tulu suudaks katta kulu riigikassale,» leidis ta.