Vene lennufirma: lend üle Soome vastas reeglitele

Copy
Vene lennufirma AirBridgeCargo kaubalennuk Boeing-747.
Vene lennufirma AirBridgeCargo kaubalennuk Boeing-747. Foto: TASS/Scanpix

Vene lennufirma AirBridgeCargo ei kommenteeri pikemalt oma laupäevase tavatu lennumarsruudi põhjusi, kuid lennuekspertide sõnul võib põhjus peituda lennuohutuses, vahendas Soome rahvusringhääling Yle.

AirBridgeCargo märkis, et selle kaubalennuki tähelepanu äratanud lennuteekond üle Soome vastas rahvusvahelistele lennundusreeglitele.

Ettevõtte lühikese avalduse kohaselt oli selle marsruut Moskvast Soome kaudu Saksamaale kooskõlastatud Eurocontroli, Euroopa Liidu ametkonnaga, mille ülesandeks on tagada Euroopa õhuruumi ohutus.

Õhujõud kinnitasid teisipäeval, et lend toimus heaks kiidetud lennuplaani kohaselt.

Tavaliselt lennatakse Moskva ja Leipziga vahel lühimat marsruuti pidi. Laupäevane lend suundus aga esmalt põhja suunas ja seejärel üle Soome Saksamaale.

Yle teatas esmaspäeval kolme sõjaväe- ja julgeolekueksperdi kahtlusest, et ebatavaline teekonnavalik oli seotud pingelise olukorraga Euroopas ning selle eesmärgiks kas protest, luure või soov soomlaste reaktsiooni testida.

Lennumarsruut kulges Soome kohal Suomussalmelt Turusse. Jyväskylä garnison Tikkakoskis, kus asub õhuväe staap ja osa Soome kaitseväe luureosakonnast, oli selle teekonna lähedal. Marsruudile jäi ka Halli sõjaväelennujaam Jämsäs.

AirBridgeCargo ei ütle oma avalduses erakordse lennumarsruudi kohta midagi.

Ettevõte ei soovinud seda ka Ylele kommenteerida. Firma Moskva turundusosakonna esindaja Jelena Bojkova ütles e-kirja teel Ylele, et avaldusele lisaks ettevõte muud infot anda ei saa.

AirBridgeCargo andmetel toimus lend RU675 Moskvast Leipzigi kaubalennukiga Boeing 747-8F vastavalt graafikule.

Ettevõte rõhutas oma pressiteates lennuohutuse tähtsust. Selle kohaselt lähtuvad firma ohutusreeglid Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) juhistest.

Lennumarsruudi valiku võimalikke põhjuseid kaaludes on ilmnenud ühe võimalusena, et lennuk pidi algselt läbima pikema vahemaa ja selle kütuselasti tuli ohutuse huvides kergendada.

Endise piloodi ja lennukonsultandi Juha Ritaranta hinnangul kasutas firma Moskvast Leipzigi lendamiseks lennukit, mis oli algselt tangitud pikemaks lennuks USA-sse. Masin pidi oma raskuse tõttu tavapärasest tunduvalt suurema ringi tegema, et ohutu maandumise tarvis kaalu vähendada.

Tagasi üles