Soome lennunduse eest vastutav Finavia koondas eile Helsingi Vantaa lendude registreerimise, julgestuskontrolli ja pagasi kättesaamise ala ühte terminali.
Helsingi Vantaa lennujaam võttis kasutusele uue terminali
Nii välismaale suunduvatele kui Soome sisestele reisijatele on eilsest alates kasutuses üks ühine terminal. Varem kasutuses olnud esimene ja teine terminal ning neid ühendanud koridor suletakse ja plaanitakse ümber ehitada reisijate ja personali ruumideks.
Teenuste koondamise eesmärgiks on muuta lennujaamas liikumist selgemaks ja kättesaadavamaks. Samuti on reisijate lennujaama toomine ja neile vastu tulemine lihtsamaks tehtud.
«Helsingi Vantaa lennujaama ajaloos saabub uus etapp, kui väljuvaid ja saabuvaid reisijaid teenindatakse uues uhkes terminalis. Enam pole vaja mõelda, millisest terminalist väljumine on või kuhu on saabumas,» ütles Helsingi Vantaa lennujaama juht Ulla Lettijeff Finavia teates.
Reisijate terminali toomiseks on auto või taksoga võimalik otse uue terminali peauste ette sõita. Uude P1/P2 parkimismajja pääseb liftiga terminalist, teised parkimismajad ja reisijatele vastu tulijatele mõeldud kiirparkla asuvad mõne minutilise jalutuskäigu kaugusel terminalist.
Bussijaam ja rattaparkla asuvad samuti otse välisuste ees. Rongijaama pääseb terminali seest liftiga.
Ehitusplatse on siiski näha veel üle kogu terminali. Lennujaama pea 10 aastat kestnud arendusprogramm valmib järgmisel aastal, mil avatakse uus pagasi kättesaamise ala, märkis Lettijeff.
«Viimati tegutses Helsingi Vantaa ühes terminalis pea 40 aastat tagasi. Tol ajal oli kasutusel 1969. aastal avatud ja 1983. aastal laiendatud esimene reisijatele mõeldud terminal,» rääkis Lettijeff.
Töötegijate puudumine põhjustab järjekordi
Suvehooaeg on lennujaama toonud pikad järjekorrad ka Helsingi Vantaal, uuele julgestuskontrolli tehnikale vaatamata. Koroona ajal vallandatud või sundpuhkusele saadetud töötegijaid oli palju, mille tõttu pole praegu piisavalt tööjõudu et kiirelt kasvanud reisijate vooga tõhusalt hakkama saada.
«Meid on 200 inimest liiga vähe tööl, kuid reisijaid on juba rohkem kui enne koroonat. Do the math! [Arvutage ise!],» nentis Soome lennujaamade maapealset teenindust pakkuva ettevõtte Airpro peausaldusisiku asetäitja Toni Korlee ajalehele Helsingin Sanomat.
Uusi julgestustöötajaid võetakse tööle jooksvalt, kuid nende välja õpetamiseks kulub mitmeid nädalaid. «Koguaeg tuleb uut rahvast tööle, aga inimesi ikkagi ei piisa,» tõdes Korlee.
Enne tööle asumist peavad julgestustöötaja kandidaadid läbima Soome Kaitsepolitsei julgeolekukontrolli, see järel sooritama viiepäevase teooriakoolituse ja lisaks kolme nädalase töö käigus õppimise perioodi. Pärast seda, ootab kandidaati ees veel kutseeksam.