USA tuletõrjujate uus väljakutse – elektriautode kustutamine

Postimees
Copy
Põlenud Tesla Model S Sacramento romulas.
Põlenud Tesla Model S Sacramento romulas. Foto: AFP/SCANPIX

Elektriautode hulga suurenemine Ameerika Ühendriikide teedel on toonud tuletõrjujatele uue väljakutse – päästjad peavad õppima, kuidas tegeleda leekidega, mille kustutamine nõuab sageli tunde ja tuhandeid liitreid vett.

Sel kuul olid California tuletõrjujad sunnitud kasutama veega täidetud auku, et kustutada kangekaelselt põlenud Tesla akut.

Kuigi elektriautode põlengute kustutamine nõuab omalaadseid võtteid, ei esine esialgsetel hinnangutel selliseid juhtumeid sagedamini kui fossiilkütustel töötavatel sõidukitel. Ühendriikide valitsus aga tegeleb endiselt andmete kogumisega.

«Me liigume vaikselt tuletõrjumise tuleviku suunas,» lausus Sacramento tuletõrjekomando kapten Parker Wilbourn. Just nemad pididki põleva Tesla kustutamisega tegelema.

«Tegu on uut laadi tulega, seetõttu peame kohanema ja leidma lahendusi,» lisas kapten.

Peamine erinevus elektriautode ja fossiilkütustel liikuvate sõidukite vahel on loomulikult toiteallikas. Liitiumioonakud põlevad kiiresti, kõrgel temperatuuril ja nõuavad kustutamiseks palju vett.

Tesla sõnul kulub akupõlengu kustutamiseks 11 000 – 30 000 liitrit vett. «Hoidke alati varuks või tellige varakult täiendavat veevaru,» soovitab Tesla oma juhendis.

Mis puutub 9. juunil toimunud Tesla põlengusse, siis see masin oli saanud kolm nädalat varem kokkupõrkes tõsiselt kahjustada ning pargitud prügimäele, kus see süttis.

Uurijad üritavad välja selgitada, mis põlengu põhjustas. Seni ei ole mingit märki, et auto süttis inimtegevuse tagajärjel.

Akud võivad süttida tunde või isegi päevi pärast õnnetuse toimumist ning Tesla soovitab jälgida aku temperatuuri vähemalt 24 tundi pärast selle juhtumist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles