R, 3.02.2023

Läti lennuõnnetuse põhjustas ilmselt rõhukaotus kabiinis

Postimees
Läti lennuõnnetuse põhjustas ilmselt rõhukaotus kabiinis
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1
Väikelennuk Cessna 525A. Foto on illustratiivne.
Väikelennuk Cessna 525A. Foto on illustratiivne. Foto: INTS KALNINS/REUTERS/Scanpix

Septembris kõigi reisijate surmaga lõppenud lennuõnnetus Ventspilsi lähedal Läänemeres oli tõenäoliselt põhjustatud rõhukaotusest lennuki kabiinis, teatas Saksa lennuõnnetuste uurimise föderaalne büroo (BFU).

1979. aastal valmistatud Austrias registreeritud eralennuk Cessna 551 kukkus Läänemerre 4. septembril umbes 20 meremiili loodes Ventspilsi linnast. Õnnetuses hukkusid piloot ja kolm reisijat. Järgnevatel päevadel leiti piirkonnast lennuki rususid ja inimjäänuseid.

Lennuk startis kell 15.56 Hispaania lõunaosast ning muutis kaks korda lennu jooksul suunda - Pariisi ja Kölni lähedal. Seejärel asus see Läänemerd ületama, möödudes kell 20.37 Ojamaa saarest.

Samal ajal registreeris radar, et lennuk on kaotamas kõrgust ja kiirust, pärast seda kadus õhusõiduk radari vaateväljast. NATO õhuvalve jälgis lennukit ajal, mil see ühenduse kaotas.

Juhtumi osas avaldatud raportis järeldatakse, et pardal olnud inimesed kannatasid verehapniku madala taseme käes, vahendab Läti ringhääling.

«[..] Eralennu ajal Hispaanias asuvast Jerezist Kölni-Bonni lennujaama toimus reisilennul salongirõhu langus, mille tagajärjel kõik pardal viibinud isikud muutusid tegutsemisvõimetuks. Lennuk jätkas lendu loode suunas kuni Läti rannikuni ja kukkus seejärel Läänemerre,» seisis BFU aruandes.

Raporti järelduste kohaselt oli piloot teatanud probleemidest kliimaseadme ja õhurõhuga, kui ta asus veel Hispaania õhuruumis. Lennuk ei vastanud aga hilisemale suhtlusele ja Prantsuse hävitajad kutsuti välja, kui lennuk jätkas teekonda Prantsusmaa kohal.

«Prantsuse hävituslennukite kaks pilooti väitsid, et nad ei näinud lennukil mingeid väliseid kahjustusi ja lennukis ei toimunud mingit tegevust. Lennukist sel ajal tehtud fotod muudeti BFU-le uurimise jaoks kättesaadavaks. Neil on näha kahjustamata lennukit ja töövõimetuks muutunud pilooti vasakul istmel, tema hapnikumask ripub kasutamata oma kohal,» seisab aruandes.

Seejärel eskortisid lennukit Saksamaa, Taani ja Rootsi hävituslennukid ning NATO lennukid Eestist. Lõpuks kukkus see alla Läti ranniku lähedal.

Märksõnad
Tagasi üles