See varieerub riigiti, sest meie valimissüsteemid on erinevad. Näiteks mõnel maal on kinnised valimisnimekirjad, kus partei määrab kandidaatide järjestuse. Süsteemides, kus on parteikampaaniad, on tendents, et meestele tehakse suuremat kampaaniat ja selle jaoks eraldatakse rohkem raha. Ja kes on need naised, kes pannakse nimekirja? Kuhu nad paigutatakse? Kes saab nähtavust?
Muide, üks meie raporti ettepanekuid on kasutada sellistes valimissüsteemides n-ö tõmblukusüsteemi, kus naised ja mehed paiknevad valimisnimekirjas vaheldumisi.
Mõningates riikides nagu näiteks Inglismaal, pole parteinimekirju, vaid on isikuvalimised. Aga ikkagi jäävad strukturaalsed küsimused. Süsteemides, kus kandidaat peab ise kampaaniat tegema, on meestel lihtsam raha saada. Ja mida vähem sul on raha, seda väiksem on su kampaania.
Lisaks eksisteerivad jätkuvalt klaaslaed – poliitikas eelistatakse jätkuvalt n-ö kenasid naisi, mehed on need, kes neil n-ö lubavad tulla. Mida vähem naine neid häirib, seda parem. Kui naine on karm – see on asi, mida ülistatakse meeste puhul, et milline karakter ja millised liidriomadused neil on –, siis naine on sellisel juhul hüsteeriline, bitch ja keerukas inimene, kellega on raske läbi rääkida.
Siis on veel küsimus meediaga. Siiani kohtleb ajakirjandus mehi ja naisi üsna tihti üsna erinevalt. Mehi hinnatakse nende sõnade ja tegude järgi, naisi aga hoopis nende pereelu, isiksuseomaduste, riietuse, vanuse, laste ja muu sellise järgi. Mehi koheldakse pigem nagu subjekte ja naisi nagu objekte.