Firma OceanGate Expeditions kuuemeetrine allveelaev jäi kadunuks pühapäeval umbes tund ja kolmveerand pärast sukeldumist, kaasas vaid 96 tunni hapnikuvaru. Pardal on viis inimest. Allveelaev kadus Kanadale kuuluva Newfoundlandi saare suurimast linnast Saint John’sist umbes 700 kilomeetri kaugusel.
Kui alus on veel terve, hakkab seal viibivatel inimestel hapnik otsa saama. Neid otsitakse mitme riigi laevade ja lennukitega.
USA rannavalve teatas kolmapäeva hommikul, et sonarit kasutanud Kanada lennuk kuulis otsingupiirkonnas veealust müra. Allveelaeva ennast ei ole leitud.
Washingtoni osariigis Everettis baseeruv firma OceanGate Expedition on teinud reise Titanicu vraki juurde alates 2021. aastast.
OceanGate’i mereoperatsioonide juht David Lochridge kirjutas 2018. aastal inseneriraportis, et allveelaev, mille kallal tööd käivad, vajab lisateste ning äärmistesse sügavustesse laskudes võivad reisijad ohtu sattuda, selgub tol aastal Seattle’i ringkonnakohtule esitatud hagist.
OceanGate kaebas Lochridge’i kohtusse, süüdistades teda andmete avalikustamist keelava lepingu rikkumises. Lochridge esitas vastuhagi, milles tõstatas küsimuse allveelaeva katsetamise ja ohutuse kohta.
Kohtuasi lõppes mitu kuud hiljem tingimustel, mida ei avalikustatud.
Lochridge’ile tegi muret eeskätt firma otsus kasutada kere võimalike defektide tuvastamiseks skannimise asemel akustilist seiret.
«See oli problemaatiline, sest seda tüüpi akustiline analüüs näitab ainult siis, kui komponent kohe üles ütleb – sageli vaid mõni millisekund enne seesmist plahvatust –, kuid ei tuvasta olemasolevaid defekte enne, kui asetatakse rõhu alla,» ütles Lochridge.