USA suhtlusvõrgustike Facebook ja Instagram emaettevõte Meta lansseeris Eesti aja järgi ööl vastu neljapäeva uue tekstipõhise platvormi Threads, mis on otsene rivaal Elon Muski Twitterile, ning mis ületas esimese seitsme tunniga kümne miljoni kasutaja piiri, ütles omanikfirma tegevjuht Mark Zuckerberg.
Zuckerbergi Twitter ⟩ Threadsi kasutajate arv kerkis esimese seitsme tunniga üle 10 miljoni
«10 miljonit kasutajat seitsme tunniga,» kirjutas Zuckerberg neljapäeval oma ametlikul Threadsi kontol.
Samas on Threadsi väljatulek Euroopas edasi lükatud seoses andmekaitsemuredega.
Threads on seni suurim kindaheitja Muskile kuuluvale Twitterile, millele on püüdnud konkurentsi pakkuda terve rida rivaale, ent seni pole ükski suutnud asendada sotsiaalmeedia üht kõige märgilisemat ettevõtet, vaatamata selle rasketele katsumustele.
Rakendust sai hakata alla laadima nii Apple'i kui Androidi äpipoodidest 100 riigis Eesti aja järgi alates kella 2.00 öösel.
Esimeste kontode hulgast võib leida selliseid kuulsusi nagu Jennifer Lopez, Shakira ja Hugh Jackman, aga ka meediaväljaandeid nagu The Washington Post, Reuters ja The Economist.
Zuckerberg veetis esimesed paar tundi alates platvormi lansseerimisest uutele kasutajatele vastates.
Samuti võttis ta sihikule oma rivaali Muski, tehes üle aastakümne esimese postituse Twitterisse, kus jagas meemi Spidermanist näitamas näpuga Spidermani poole, viidates seeläbi tõenäoliselt kahe platvormi sarnasusele.
Threadsis kirjutas ta: «See võtab mõnda aega, kuid arvan, et peaks olema avalik vestlusrakendus, kus on üle miljardi inimese. Twitteril on olnud võimalus selleks saada, kuid pole seda teinud. Loodetavasti meie seda teeme.»
Twitteri teatel on sel üle 200 miljoni kasutaja päevas.
Threads loodi haruna Instagramile, mis pakub sellele juba eos üle kahe miljardi kasutaja ja tähendab, et platvorm ei pea end üles ehitama täiesti nullist.
Arvatavalt tahab Zuckerberg kasutada uue platvormi turule toomisel ära kaost, millesse Musk paiskas Twitteri. Meta lootuste kohaselt saab Threadsist uus peamine suhtluskanal kuulsustele, ettevõtetele ja poliitikutele.
«See on täpselt nii lihtne: kui suure jälgijate arvuga Instagrami kasutaja, nagu Kardashian või Bieber või Messi hakkab regulaarselt Threadsi postitama, võib uus platvorm kiirelt õitsele puhkeda,» ütles finantsanalüütik Brian Wieser platvormil Substack.
Insider Intelligence'i analüütik Jasmine Engberg märkis, et Threadsil on vaja vaid üht neljast Instagrami igakuisest kasutajast, et saada sama suureks kui Twitter.
«Twitteri kasutajad otsivad meeleheitlikult alternatiivi ja Musk on andnud Zuckerbergile võimaluse,» lisas ta.
Twitterit on Muski juhtimisel tabanud arvukad rikked ja tema kapriissed otsused on hakanud kuulsusi ja reklaamifirmasid eemale peletama.
Musk värbas olukorra parandamiseks Twitterit juhtima Linda Yaccarino, kuid ka teda pole miljardäri tujukusest säästetud.
Läinud nädalal teatas Tesla juht ligipääsu piiramisest Twitterile, et peletada eemale tehisarufirmasid, mis koguvad lehelt andmeid oma tehnoloogia arendamiseks.
Seejärel vihastas ta välja Twitteri kõige pühendunumad kasutajad, kui teatas, et ligipääs TweetDeckile, mis lubab kasutajatel näha kiirelt liikuvat säutsude voogu, tehakse tasuliseks.
Kriitikuid on aga ka Metal, eriti Euroopas, ja hoolimata Instagrami kasutajate suurest arvust võib see uue platvormi arengut aeglustada.
Ettevõtet kritiseeritakse peamiselt seoses isikuandmete käitlemisega, mis on oluline osa isikupärastatud reklaamidest, mille pealt see iga kvartal miljardeid dollareid kasumit teenib.
Asjaga kursis allika sõnul tekitab Metas ärevust EL-i uus digiturgude määrus (DMA), mis seab internetihiidudele ranged reeglid andmete kasutamise osas.