Jeemeni viimane kino kannab mälestust kadunud vabadustest

Copy
Sanaa linnas asuva Jeemeni viimase kino saal.
Sanaa linnas asuva Jeemeni viimase kino saal. Foto: Mohammed Almahdi

Jeemenis, kus on käinud filmimas ka kuulsad lavastajad eesotsas Pier Paolo Pasoliniga, on pärast aastakümneid kestnud sõdu jäänud alles vaid üks kino, sest äärmuslased näevad kinos ohtu.

Kambodža pealinna Phnom Penhi elegantses Rafflesi hotellis toimuva väikese filmifestivali vaheajal läheneb mulle noor mees, kes pärib, kas ma olen ajakirjanik. «Minu nimi on Mohammed Almahdi, Jeemeni filmirežissöör ja ajakirjanik. Ma tahaks rääkida sulle enda lühifilmist «Kino nostalgia»,» lausub mees viisakalt tasasel häälel.

Küsimusele, millest film räägib, vastab mees: «See on viimasest kinost, mis on Jeemenis veel avatud. Aastakümneid tagasi oli neid kümneid, kuid pärast aastaid kestnud sõdu ja usuäärmuslust on alles ainult üks.»

«Need rünnakud kinode vastu algasid pärast skandaali, mis vallandus seejärel, kui [Pier Paolo] Pasolini filmis Jeemenis «Araabia rüütlid». Ja nüüd on alles veel ainult see vana kinosaal, pealinnas Sanaas. See jääb ellu, näidates jalgpallimatše ja mõningaid filme. Siseneda võivad ainult mehed. Filmid on tsenseeritud. See on minu lugu,» lõpetas Almahdi enda tutvustamise.

Tagasi üles