Ööl vastu tänast toimus plahvatus Venemaal Baikali-Amuuri magistraalraudteel Severomuiski tunnelis ning väljaande Ukrainska Pravda allikate väitel on kärgatuse taga Ukraina julgeolekuteenistus SBU.
Ukraina julgeolekuteenistus lasi väidetavalt õhku Venemaad ja Hiinat ühendava raudteetunneli (4)
Ukrainska Pravdaga rääkinud julgeolekujõudude allika väitel on Burjaatias asuv tunnel elutähtis Venemaa ja Hiina vahelise raudteeühenduse toimimiseks ning praegu on see plahvatuse tõttu rivist väljas, takistades muu hulgas ka sõjakraami vedu.
⚡️ New Ukrainian Security Service special operation: last night, there was an explosion on the Baikal-Amur Mainline, namely in Sievieromorsk, which is located in Buryatia.
— FLASH (@Flash_news_ua) November 30, 2023
In fact, this is the only route of railway communication between russia and China. And now this route,… pic.twitter.com/ZLurcQiLBn
Kuigi ametlikult Ukraina eriteenistused Venemaa territooriumil korraldatud operatsioone ei kommenteeri, kinnitas Ukrainska Pravda allikas, et läinud ööl toimunud plahvatusega on seotud SBU.
Additional footage which reportedly shows a burning freight train carrying fuel and ferrous metal near the Severomuysky Tunnel. pic.twitter.com/OZ8Qnmyc9B
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) November 30, 2023
«Kaubarongi liikumise ajal plahvatas neli lõhkekeha. Nüüd töötab FSB kohapeal, raudteetöötajad üritavad edutult minimeerida SBU erioperatsiooni tagajärgi,» lausus allikas.
СБУ влаштувала підрив на залізниці, яка сполучає Росію й Китай – джерело https://t.co/17OicR1Gam pic.twitter.com/J6GjVTs38S
— Українська правда ✌️ (@ukrpravda_news) November 30, 2023
Üle 15 kilomeetri pikk Severomuiski tunnel avati liikluseks paarkümmend aastat tagasi. Töö selle ehitamise kallal oli alanud juba 1975. aastal, kuid selle edenemist takistasid keerulised pinnasetingimused. 1977.–1991. aastal suudeti tunnelist rajada 13-kilomeetrine lõik, eelmise sajandi viimasel kümnendil veel paar kilomeetrit, kuid tööde lõpetamine levis selle sajandi algusaastatesse.