Euroopa Parlament toetab direktiivi vastuvõtmist, mille kohaselt peaks suure kiiruseületamise või joobes juhtimise eest määratud karistus kehtima kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides.
Lõpp huligaanidele ⟩ Brüssel tahab rikkujatelt juhiload ära võtta kõikjal Euroopa Liidus (2)
Praegu jäävad paljud välismaal toime pandud rasked liiklusrikkumised karistamata, sest juhtimisõiguse äravõtmise otsus kehtib üksnes karistuse määranud riigis. Juhiloa välja andnud liikmesriik välismaal määratud karistuse alusel luba inimeselt enamasti ära ei võta, vahendab Euroopa Parlamendi pressiteenistus.
Nüüd kavandab EL uusi reegleid, mille kohaselt tuleks hakata juhtimisõiguse peatamise, piiramise või äravõtmise otsuseid jõustama kogu Euroopa Liidus. Kõik sellised otsused tuleks edaspidi edastada juhiloa väljastanud liikmesriigile, kes vastutaks nende täideviimise eest.
Juhtimisõigus tuleks parlamendi hinnangul ära võtta muu hulgas joobes juhtimise, surmaga lõppenud liiklusõnnetuse põhjustamise ning juhiloata sõitmise eest. Ühtlasi saaks edaspidi juhiloa ära võtta ka suure kiiruseületamise eest – parlamendi hinnangul oleks selline karistus põhjendatud, kui juht ületab piirkiirust enam kui 50 km/h asulavälisel teel või rohkem kui 30 km/h elamupiirkonnas.
Parlamendi hinnangul peaksid liikmesriigid teavitama teisi riike liiklusrikkuja juhiloa äravõtmisest kümne tööpäeva jooksul. Seejärel tuleb 15 tööpäeva jooksul otsustada, kas karistus hakkab kehtima kogu ELis või mitte. Rikkujale tuleb lõppotsus teatavaks teha seitsme tööpäeva jooksul.
Teema eest vastutava Bulgaaria parlamendisaadiku Petar Vitanovi (Sotsiaaldemokraatide ja demokraatide fraktsioon) sõnul aitaksid uued reeglid vähendada liiklusõnnetusi ja parandada liikluskultuuri. «Rikkujad ei saa reegleid nii hoolimatult eirata, kui see toob kaasa karistuse kogu Euroopa Liidus.»
Täiskogul hääletas parlamendi seisukoha poolt 372 ja vastu 220 parlamendiliiget, erapooletuid oli 43. Kuna liikmesriikide esindajad ei ole nõukogus veel oma seisukohta vastu võtnud, ei saa läbirääkimisi seaduse lõpliku vormi üle kohe alustada ning töö uute reeglitega jätkub pärast juunis toimuvaid Euroopa Parlamendi valimisi.
See direktiiv käsitleb ainult raskeid liiklusrikkumisi, mille eest karistatakse juhiloa äravõtmisega. Praegu on aga töös ka teine õigusakt, mis tegeleb kergemate liiklusrikkumistega ning neid puudutava teabevahetuse parandamisega ELis, sh näiteks liiklustrahvide edastamisega teistesse liiikmesriikidesse.
Euroopa Komisjon esitas mõlemad ettepanekud koos, et muuta liiklemine Euroopas ohutumaks ning vähendada liiklussurmasid. Kergemaid liiklusrikkumisi puudutavate uute reeglite läbirääkimised nõukoguga on juba lõppfaasis ning parlament loodab, et need jõustuvad veel enne suviseid valimisi.