Teed on kehvad ja nii ka jääb, kinnitas Läti riigiteede amet

Copy
Auklik ja halb tee.
Auklik ja halb tee. Foto: Arvo Meeks / Valgamaalane

Riigi kavandatud rahasummast ei piisa Läti teedevõrgu parandamiseks, vahendas Läti rahvusringhääling riigiteede ameti juhi sõnu.

Lähiaastate peamine eesmärk Lätis on viimase nelja või viie aasta jooksul saavutatud maanteede kvaliteedi hoidmine. Piiratud eelarve võimaldab teha vaid pindamistöid ja parimal juhul suudetakse hoida kvaliteetset ning hea kattega maanteid riigi tõmbekeskuste ümber.

Paljud teed jäävad kehva seisu veel pikaks ajaks, sest nendes olevate aukude katmisega tegelikku olukorda parandada ei suudeta. Sellise pildi maalis Läti riigiteede ameti (LVC) juht Mārtiņš Lazdovskis möödunud reedel toimunud maanteede olukorda käsitleval konverentsil.

«Üha vähem vahendeid on teede tavapäraseks hoolduseks,» märkis Lazdovskis. Suuremate projektide jaoks, nagu näiteks Riia ümbersõit, hakatakse Lätis otsima muid rahastamisallikaid.

«Avalikkus nõuab, et investeeriksime ja kulutaksime üha rohkem talviseks teehoolduseks. Me ei saa enam sõita ühesentimeetrise lumega kaetud teedel, näitame seda kangelaslikult sotsiaalvõrgustikes, mis avaldab teede hooldajatele eraldi survet,» vahendas Läti Raadio riigiteede ameti juhi sõnu.

«Koolireform nõuab samuti seda, et rohkem ressursse läheks talvisesse teelhooldusesse. See tähendab, et meil jääb suviste tööde jaoks suhteliselt vähe vahendeid ja seda hakkame eriti tunnetama kruusateedel,» lisas Lazdovskis. Läti teede seisukord kannatab ka kehva hooldustöö kvaliteedi tõttu.

Möödunud aastal investeeriti Lätis teedeehitusse 13 miljonit eurot ELi vahendeid. Sel ja järgmisel aastal on võimalik riigil taotleda rahastust ELi majanduse elavdamise ja vastupanuvõime rahastamismehhanismist, kus on 2024. aastaks 47,2 miljonit eurot ja 2025. aastaks 39,5 miljonit eurot.

2024. aastal plaanib Läti teha teetöid riigimaanteedel 450 kilomeetri ulatuses. Riiklikule teedevõrgule on eraldatud 163 miljonit eurot investeeringutena ja sealhulgas on 47 miljonit eurot ELi taasterahastu vahendeid.

Kõige suuremaid töid võetakse aga ette regionaalselt olulistel teedel, kus remonditakse ära ligi 220 kilomeetrit ning 159 kilomeetrit on plaanis lappida väiksemaid kohalikke teid. Tööde mahud on seotud rahastamise struktuuriga. Mingi osa rahast tuleb kohalikesse teedesse ka haldusreformi eelarverealt.

Ees on viie silla ümberehitus ja seitsme silla lammutamine ning uuesti püsti panek, kirjutas Läti rahvusringhääling.

Viis silda ehitatakse ümber ja seitse lammutatakse ning ehitatakse uuesti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles