ELi reeglid: toodete parandamine muutub lihtsamaks ja soodsamaks (1)

Copy
Tehnik parandamas nutitelefoni. Tulevikus on ELi klientidel õigus lasta teatud seadmeid parandada. Uue määruse eesmärk on tagada, et tooteid kasutataks kauem ja tekiks vähem jäätmeid.
Tehnik parandamas nutitelefoni. Tulevikus on ELi klientidel õigus lasta teatud seadmeid parandada. Uue määruse eesmärk on tagada, et tooteid kasutataks kauem ja tekiks vähem jäätmeid. Foto: Christian Charisius / dpa / Scanpix

Euroopa Parlament võttis vastu direktiivi, millega soodustatakse toodete parandamist ja säästvamat tarbimist – tootjad on edaspidi kohustatud tooteid parandama ning tarbijaid ärgitatakse eelistama toote väljavahetamisele selle parandamist.

Tootjad peavad parandama rikki läinud tooted kiiresti ja soodsalt. Kui tootel on kehtiv garantii, pikendatakse seda pärast parandamist ühe aasta võrra. Tänu sellele on tarbijatel rohkem põhjust parandamise kasuks otsustada.

Tootjad peavad ka pärast ametliku garantiiperioodi lõppu parandama kõiki majapidamismasinaid, mis on ELi õiguse kohaselt tehniliselt parandatavad, näiteks pesumasinaid, tolmuimejaid ja nutitelefone. Tootekategooriate loetelu võidakse aja jooksul täiendada. Toote parandamise ajaks võib tootja anda tarbijale laenuks asendustoote. Kui parandamine ei ole võimalik, võib tootja pakkuda tarbijale ühe valikuna ka täies töökorras kasutatud seadet.

Tagasi üles