Prantsusmaa postiteenistus andis välja baguette’ile pühendatud saialõhnalise margi

Copy
Värsked baguette’id Pariisi pagarikojas.
Värsked baguette’id Pariisi pagarikojas. Foto: Benoit Tessier / Reuters / Scanpix

Prantsusmaa postiteenistus lasi eile müüki kuulsale pikale saiale baguette’ile pühendatud margi, mis kraapides levitab värske saia lõhna.

Mark jõudis müüki eile, kuid seda tutvustati päev varem märgitud pagarite kaitsepühaku Honoré päeval. «Baguette, meie igapäevane leib, meie gastronoomia sümbol, meie kultuuri pärl,» kirjeldas postiamet La Poste oma veebilehel, miks otsustati margiga austada pikka saia.

1,96 eurot maksval margil on kujutatud Prantsuse lipuvärvides lindiga baguette’i ning seda on antud välja 594 000 eksemplari.

Marki müüva Pariisi kaupluse Le Carre d'encre teatel lõhnab mark nagu pagarikoda. Selle valmistamisel kasutatud tint sisaldab mikrokapsleid, milles peitud saialõhn.

«See lõhn on kapseldatud. Me ostame seda teiselt tootjalt,» lausus Philaposte’i trükikoja trükkal Damien Lavaud raadiojaamaale France Bleu. «Meie jaoks on keeruline kanda seda tinti peale ilma kapsleid lõhkumata, nii et lõhn vabaneks siis, kui klient hõõrub marki.»

Prantsusmaa üks olulisemaid sümboleid baguette sai 2022. aastal UNESCO maailmapärandi staatuse ning Prantsusmaa president Emmanuel Macron on kirjeldanud seda kui «250 grammi maagiat ja täiuslikkust».

Tagasi üles