KOHALIK VAADE Kõnniteeplaadid või droonid? Sõjaaja majanduslikud dilemmad

Dõmõtro Bobritski
, Ukraina väljaande New Voice poliitikavaatleja, Kiiev
Copy
Kiievis hiljuti avatud uus jalakäijate sild ühendab Dnepri ääres asuvat Natalka parki Obolonskõi saarega.
Kiievis hiljuti avatud uus jalakäijate sild ühendab Dnepri ääres asuvat Natalka parki Obolonskõi saarega. Foto: Shutterstock

Kui ma oma Kiievi korteri aknast välja vaatan, näen tihti meie maja juurde kogunenud kümneid oranžides vestides inimesi. Need on töölised, kes vahetavad kõnniteel plaate.

Kolmandal sõja-aastal on selline vaatepilt Ukraina pealinnas üsna tavaline. Kiievis ehitatakse või remonditakse tänavaid, väiksemaid viadukte-sildu ja ristmikke. Osa neist objektidest on kindlasti vajalikud igapäevaseks normaalseks eluks ja logistikaks, aga osa saab teenitult kriitikat kui üleliigne kulutamine.

Mais, Kiievi päeva (tähistab Kiievi linna asutamist – toim) eel avas juba üle kümne aasta ametis olev linnapea, endine kuulus poksija Vitali Klõtško 170 meetrit pika jalakäijate silla ühele Dnepri jõe väikesele ja metsikule saarele, kuhu rajati park. Idee järgi on see väike saareke silla abil justkui pikendus suurele, Natalka-nimelisele pargile, mille üle Klõtško on alati väga uhke olnud.

Pargis on mitmes kohas tahvlikesed tekstiga «Rajatud Vitali Klõtško algatusel». Seda, et Kiievi elanike raha eest, pole tahvlitele lisatud. Saarekesele pargi rajamine algas 2021. aastal, kuid põhilised tööd tehti juba täiemahulise sõja ajal. Kogu kupatus läks linnale maksma vähemalt 200 miljonit grivnat (4,5 miljonit eurot). Ajakirjanike väitel oli tegelik maksumus mitu korda suurem. (Kiievi linnavalitsuse väitel toetas sõja ajal pargi ja silla ehitamist Pariisi linn – toim.) Muide, sellel saarel pole ühtegi varjumiskohta raketirünnakute puhuks.

Tagasi üles