«Ärge haarake relvi!» USA sõjavägi kasutab Lähis-Ida heidutamiseks Tinderit

Copy
Tinder. Foto on illustratiivne.
Tinder. Foto on illustratiivne. Foto: IMAGO / Rüdiger Wölk / Scanpix

Liibanoni elanikest populaarse tutvumisplatvormi Tinder kasutajad võisid eelmisel nädalal näha reklaami, mis hoiatas Ameerika Ühendriikide ja tema liitlaste vastu võitlemise eest.

«Ärge haarake relvi USA ega tema liitlaste vastu. Ameerika kaitseb oma liitlasi Iraani režiimi ja selle käsilaste seatud ohtude eest,» oli reklaamis kirjas. «Vägede keskjuhatus (CENTCOM) on täielikult valmistunud ja valmis kasutama praegu piirkonnas asuvaid F-16 ja A-10 lennukeid.»

Liibanonis elava vabakutselise ajakirjaniku Séamus Malekafzali sõnul suunas Tinderis näpuga paremale osutamine CENTCOMi varasemale sotsiaalmeediaplatvormi X postitusele. 

Väljaandega Washington Post suhelnud anonüümse allika sõnul kuuluski reklaam CENTCOMile. Tegemist oli selgesõnalise ähvardusega, et Pentagon astub samme, kui Iraan või selle käsilased ähvardavad USAd või selle liitlast Iisraeli. Samuti tuletati reklaamis meelde, et justnimelt USA väed aitasid alla tulistada droone ja rakette aprillis Iraani korraldatud ulatuslikus õhurünnakus Iisraelile.

CENTCOM ega Pentagon ei kommenteeri juhtunut.

Mõttekoja Atlantic Council teadlase Gittipong Paruchabutri sõnul võivad säärased sõnumid edu tuua vaid siis, kui tegemist on pikaajalise kampaania, mitte aga ühekordse reklaamipinna ostuga. Tema arvates oleks tõhustam püüda sõnumit edastada nendel platvormidel, mida külastavad teenistusealised mehed. Näiteks pakkus ta välja mõne suletud Facebooki grupi või Telegrami.

«[Tinderi reklaam] on kas tahtmatu viga või laiskus,» ütles Paruchabutr. «Infoväljal vastaste tõrjumiseks vajame rohkem koolitatud spetsialiste ja peame nende juhid vastutusele võtma, kui nad eksivad.»

Tagasi üles