Saada vihje

Kremli kummituslaevade tiibu hakatakse rappima

Copy
Vene tuumaenergial töötav jäälõhkuja ja kalamehed tänavu 3. veebruaril Peterburis.
Vene tuumaenergial töötav jäälõhkuja ja kalamehed tänavu 3. veebruaril Peterburis. Foto: Artjom Priahhin/SOPA/SCANPIX

Vladimir Putini sõjamasinat toitvatel naftatankeritel on ennast üha raskem varjata, sest kõigil veeteedel hoitakse Portugalist kiivalt silma peal.

Lumisest Tallinnast rohkem kui viie lennutunni kaugusel rohelises Lissabonis asub Euroopa Meresõiduohutuse Ameti (EMSA) laevakujulise katusega madal hoone. Atlandi ookeanisse suubuva Tejo jõe poole küünitav maja on betoneeritud halli Euroopa-nimelise platsi külge. Selle vastas, teisel pool väljakut avaneb uks Euroopa narkoagentuuri.

Mõlema hoone kohal hõikab nukralt veebruarisoojusesse eksinud valge kajakas.

Too tormilind hüüab aga kurtidele kõrvadele, sest EMSA kõrgesse meresõidujuhtimise operatiivkeskusesse välismaailma helid ei kosta. Siin jälgivad eksperdid keskendunult, kuidas Vene lipuga ja ohtlikke laadungeid transportivad kaubalaevad ületavad ookeane ning meresid.

Nende ülesanne on märgata anomaaliaid, mis aitavad õnnetusi ennetada, tuvastada keskkonnareostust ja aidata ELi riikidel organiseerida kiireid päästeoperatsioone.

Tagasi üles