Ford sai investeerimisjärgu reitingu tagasi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fordi logod
Fordi logod Foto: SCANPIX

Ford Motor sai Fitchilt tagasi investeerimisjärgu reitingud, mis on oluline verstapost teel tagasi finantsilise tervise juurde.

Ford oli läinud kümnendil tugeva surve all, kuid suutis erinevalt oma kodumaistest rivaalidest General Motorsist ja Chryslerist vältida pankrotti ja riigiabi, kui probleemid majanduslanguse ja finantskriisi keeristes kulmineerusid.

Eile kergitas Fitch on nii Fordi kui firma finantseerimisosakonna Ford Motor Crediti reitingud ühe pügala jagu BBB– peale, mis on madalaim investeerimisjärgu reiting.

Eelnev BB+ kujutas endast veel rämpsreitingut.

Investeerimisjärgu reitingust jättis Fitch Fordi ilma aastal 2005, kui kütusehindade tõus hakkas räsima nõudlust firma kasumlike pikapite ja maasturite järele ning algamas oli USA autotööstuse laiem allakäiguspiraal.

2011. aasta lõpuks oli Ford olnud kasumis juba 11 kvartalit järjest, olles kärpinud kulusid ja täiustanud oma globaalseid tootmisprotsesse.

Tänavu jätkas firma pärast enam kui 5-aastast pausi taas dividendimakseid.

«Alates viimasest majandussurutisest on Fordi juhtkond tõsiselt keskendunud kasumlikkuse tõstmisele, likviidsuse rohkendamisele, võla vähendamisele ja firma pensionikohustuste kärpimisele,» ütles reitinguagentuur.

«Fitch usub, et tänu tehtud tööle seisab Ford kindlal alusel, panemaks vastu globaalse autotööstuse suurtele tsüklilistele ja püsivatele survetele.»

Raskendavate teguritena tõi Fitch esile majanduslanguse Euroopas, nõudluse võimaliku languse Hiinas ja Indias, USA töötuse ja kõrged energiakulud.

Kuid Fitchi analüütik Steve Brown ütles: «Fordi krediidiprofiil on nüüd piisavalt vastupidav, et säilitada investeerimisjärgu reiting ka surutise tingimustes.»

Investeerimisjärgu reiting aitab autotootjal vähendada laenukulusid ja võtta tagasi kasutusse teatud osa tagatistest.

2006. aastal pani Ford panti oma põhivarad, sealhulgas ka sinise ovaali logo, laenamaks 23,4 miljardit dollarit – mis osutus targaks sammuks, vältimaks riigiabi, kui krediit 2008. aastal ära kuivas.
Et pandid lunastada, vajab Ford investeerimisjärgu reitinguid ka kahelt ülejäänud põhiagentuurilt. Nii Standard & Poor's kui Moody's hoiavad Fordi esialgu veel rämpsreitingu peal, üks pügal allpool investeerimisjärku.

GMil ja Chrysleril on rämpsreitingud kõigilt kolmelt peamiselt agentuurilt.

Reedel esitab Ford oma esimese kvartali tulemused. Käibeks prognoositakse 31,5 miljardit dollarit (aasta tagasi 31,1 miljardit). Märtsis tõusis Fordi müük 5 protsendi võrra viie aasta kõrgeimale tasemele – tarbijad vahetasid oma vanu sõidukeid firma uute ökonoomsemate sõiduautode ja pikapite vastu.

USA autotootjate jaoks on aasta alanud tugevalt, avakvartali tulemusi arvestades võib aastane müük tõusta üle 14 miljoni – mis oleks kõrgeim tase alates aastast 2009.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles