Katselenduri oletus: Superjetil ei töötanud maapinnast teavitav hoiatussüsteem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy
Indoneesia sõdurid ja päästetöötajad otsivad mägedest reisilennuki SSJ-100 tükke.
Indoneesia sõdurid ja päästetöötajad otsivad mägedest reisilennuki SSJ-100 tükke. Foto: SCANPIX

Indoneesias alla kukkunud Vene reisilennukil Suhhoi Superjet-100 ei töötanud arvatavasti süsteem, mis hoiatab ette maapinnaga kokkupuute eest.

Niisuguse oletuse pakkus välja katselendur ja tsiviillennunduse teaduslik-uurimisinstituudi asedirektor Ruben Esajan vestluses RIA Novostiga.

«Põhiküsimus on selles,  miks ei töötanud maaga kokkupuute eest hoiatav süsteem (TAWS). See lennuk läbis Mineralnõje Vodõs katsetused, kus kontrolliti maapinnaga kokkupuute eest hoiatavat süsteemi. Süsteemi katsetati geograafiliselt erinevates paikades: mägedes ja küngaste vahel – see töötas korralikult. Mis aga antud juhul Superjet-100ga juhtus, pole selge. Midagi läks seal viltu,» rääkis ta.

Esajan ise on kaks korda lennanud Jakarta lähiümbruses. Tema selgituse järgi on pealinnale lähemal asuvad mäed madalamad, kaugemal reljeef muutub ja mäed muutuvad oluliselt kõrgemaks.

Ta lisas, et ilmastikuolud olid katastroofi ajal väga keerulised.

Täieliku selguse peaks aga andma reisilennuki mustade kastide dešifreerimine.

Lennuki pardal oli 45 inimest viiest riigist.

Tagasi üles