Globaalse julgeoleku ja jõukuse seisukohast on isegi olulisem, et see on andnud kaubalaevadele julguse sellest piirkonnast läbi sõita. Muidu tõuseksid nafta- ja bensiinihinnad lihtsalt taevasse. Ja olukord selles vallas on vähemalt Suurbritannias juba niigi halb.
Seda piirkonda läbivad laevafirmad on hakanud järjest enam palkama ise eraturvafirmasid oma aluste kaitseks. Kas võiks ehk olla lootust, et erafirmad vähendavad seal mereväelaste tööpõldu?
Ma ei kahtle üldse, et laevadel olevate turvajate heidutusefekt on ka üks põhjusi, miks pantvangistamine on vähenenud. Olgem ausad, edu pole tulnud mitte ainult merevägede panusest. On terve hulk faktoreid ja üks neist on eraturvajate paigutamine kaubalaevadele, mis on täiesti mõistlik.
Kui palju arvestate praegu plaane tehes võimalusega, et piraatlus võib esile kerkida ka mõnes teises kohas? Rääkides naftahindadest, ei saa jätta märkimata, et ka Nigeerias paistab olevat tekkinud neile iseloomulik piraatlustüüp.
Oleme saanud õppetunni, et pika merepiiriga läbikukkunud riikides muutub piraatlus kergesti kättesaadavaks tuluallikaks. Me ei usu, et selles mõttes on võimalikud probleemid Aafrika läänerannikul sama suured kui idarannikul.
Lõppkokkuvõttes ei käi võitlus piraatlusega mitte merel, vaid poliitiliselt maal. Ja seni, kuni maismaal on toimiv valitsus ja õigusriik, ei peaks piraadid saama tegutseda nii nagu siis, kui maismaal korralikku õigusriiki pole.
Sestap pole Aafrika läänerannikul probleem nii suur. Kuid pole kahtlust, et kuna seal on pikk rannik, siis võtmealadel, nagu näiteks Nigeeria, on riske. Ja see on kasvav oht, mistõttu me jälgime seda ala väga teraselt.