Air France`i 2009. aasta õnnetuse põhjuseks võis olla pilootide vilets koolitus

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air France´i Airbus A330
Air France´i Airbus A330 Foto: SCANPIX

USA lennundusasjatundjate andmetel ei olnud Prantsusmaa lennufirma Air France`i  õnnetusega lõppenud lennu 447 pilootidel piisavat koolitust, et lennata Airbus A330-ga.

Airbus A330-l on üks kaasaegsemaid autopilootsüsteeme, edastab ABC News.

Osa lennunduseksperte on veendunud, et lennu 447 õnnetuse põhjustas see, et pilootide koolitus ei olnud piisav  ning neil puudus ohuolukorras tegutsemiseks vastav ettevalmistus.

Asjatundjate sõnul võis turbulents olla see, mille tõttu lennuk õnnetusse sattus ja Atlandi kohal alla kukkus.

«Piloodid ei pruukinud olla saanud ettevalmistust, kuidas turbulentsis olles lennuk kiiresti stabiliseerida.  See peaks olema tavapärane osa pilootide ettevalmistusest. Pilootide koolitust tuleks ülemaailmselt muuta,» sõnas lennuturvalisuse organisatsiooni Flight Safety Foundation (FSF) esindaja Bill Voss.

Brasiiliast Rio de Janeirost Prantsusmaale Pariisi lennanud Air France`i Airbus A330 kadus ja kukkus alla 1. juunil 2009. aastal olles 300 kilomeetri kaugusel Brasiilia rannikust.

Õnnetuses hukkusid kõik 228 pardal olnut.

Alles kaks aastat pärast õnnetust Atlandi põhjast leitud musta kasti lindistus paljastas, et piloodid ei reageerinud automaatsele turbulentsihoiatusele.

Juba 2011. aastal käidi välja, et pilootide koolitus oli ebapiisav. Siis Air France eitas seda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles