Venemaa kulutas kahe aastaga mainekujundusele kümme miljonit dollarit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Venemaa lipp Kremli taustal..
Venemaa lipp Kremli taustal.. Foto: AFP / Scanpix.

Vene valitsus on viimase kahe ja poole aastaga kulutanud USA mainekujundusfirmade teenuste eest tasumiseks vähemalt kümme miljonit dollarit maksumaksjate raha, kirjutas täna ajakiri New Times.

Väljaande andmetel pöördus Vene valitsus PR-firmade poole 2006. aastal Peterburis toimunud arenenud tööstusriikide ja Venemaa ühenduse G8 tippkohtumiseks valmistumise eel.

Toona hakkas Läänest kostma karmi kriitikat Venemaa aadressil. Muu hulgas süüdistas USA asepresident Dick Cheney Vene võime demokraatlikult teelt taganemises.

Seetõttu sõlmis Kreml kahe miljoni dollari suuruse lepingu mõjuka USA mainekujundusfirmaga Ketchum, et tippkohtumise käigus Venemaa kuvandit parandada, kinnitab väljaanne. Teenuse eest tasusid mitteametlikel andmetel Kremlile lähedased pankurid.

New Timesi andmetel jäi tellija teenusega rahule ning koostöö jätkus. USA keskuse PR Watch andmetel oli just Kechumi teeneks see, et ajakiri Times 2007. aastal Vene presidendi Vladimir Putini aasta inimeseks nimetas.

Nähes kasu, hakkas Kreml lobitööd elavdama, 2007. aasta algul hinnati kulutusi PR-tegevusele 2,8 miljonile dollarile, nüüdseks on need aga kasvanud juba ligi viis korda, osutab väljaanne.

Tagasi üles