Maailmas on kaks riiki, kus Coca-Colat ei müüda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Coca-Cola Company toodang
Coca-Cola Company toodang Foto: SCANPIX

Pärast 60 aasta pikkust vaheaega hakati Birmas uuesti karastusjook Coca-Colat müüma.

Nüüdseks on maailmas vaid kaks riiki, kus seda jooki ei müüda – Kuuba ja Põhja-Korea, edastab BBC.

Põhjus selles, et nende kahe riigis suhtes on USA kehtestanud kaubandusembargo.

Birma kohta käinud embargo tühistati paar kuud tagasi, kuna see varem sõjalise hunta valitsuse all olnud riik on siirdumas demokraatia teele.

Samas on internetis levinud informatsioon, et Põhja-Korea eliidile mõeldud restoranis saab tellida Coca-Colat.

Coca-Cola firma andmetel võidi väike kogus seda karastusjooki viia salaja Põhja-Koreasse Hiinast, kuid avalikult seda seal ei müüda.

Coca-Colat peetakse üheks kapitalismi sümboliks.

«Kui mõni riik, nagu näiteks Birma, hakkab sisse tooma Coca-Colat, siis on see märgiks selle riigi muutumisest. Coca-Cola on nagu pudelisse pandud kapitalism,» sõnas majandusasjatundja Tom Standage.

Coca-Cola leiutas 1886. aastal farmatseut John Stith Pemberton. Selle retsepti ostis 1889. aastal ära Asa Chandler, kes asutas Coca-Cola Company.

Coca-Cola firma toodab nüüdseks 500 erinevat jooki, mida müüakse rohkem kui 200 riigis ja territooriumil.  Iga päev juuakse ära umbes 1,7 miljardit liitrit Coca-Cola firma toodangut.

20. sajandi alguses hakkas see firma oma toodet müüma ka Aasias ja Euroopas.

Coca-Cola muutus väga populaarseks Teise maailmasõja ajal, kui seda pruuni värvi jooki viidi suurtes kogustes välismaal sõdivatele USA sõduritele.

Tagasi üles