Rootsi hävitajad saatsid Läänemere kohal kahte Vene pommitajat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tupolev Tu-22 pommituslennuk
Tupolev Tu-22 pommituslennuk Foto: SCANPIX

Rootsi õhujõudude hävituslennukid saatsid laupäeva varahommikul Läänemere kohal Gotlandi lähistel kahte Vene pommituslennukit TU-22, teatasid Rootsi kaitsejõud.

Vene lennukid liikusid rahvusvahelises õhuruumis ning ei rikkunud Rootsi õhuruumi, lisati teates.

Soome ajalehe Iltalehti andmeil tekitasid Vene lennukid oma marsruudil kaks ohtlikku olukorda umbes kella 10.00 paiku. Sündmused leidsid aset üksteise lähedal Stockholmi ja Mariehamni vahel, kirjutas leht.

Ajaleht kirjutas, et Estonian Airi lennuk oli sunnitud ühe transpondri väljalülitanud Vene pommituslennuki pärast muutma oma lennusuunda.

«Puudus täpne teave ühe tuvastamata lennuki kohta, nii et ümberpööramist tuli teha pimesi. Manöövri õnnestumine oli kui õnnemäng. Nad ei saanud teha muud, kui loota, et pööre tehti õigesse suunda,» ütles Soome ajalehele anonüümseks jääda soovinud allikas.

Samuti tekitas üks tsiviilradaritele nähtamatuks jäänud Vene pommitaja Läänemere kohal lennanud SASi lennukile ohtliku olukorra. «Kui radaril nähtamatu olnud lennuk avastati, vähendas piloot lennukõrgust. Mõlemas ohtlikus olukorras jäi kokkupõrkest puudu vaid mõni minut,» lisas allikas.

Rootsi kaitsejõudude sõnul saatsid kõnealuseid Vene lennukeid ka teiste riikide õhuväed, ent nende täpset kuuluvust ei täpsustatud.

Rootsi õhujõud ei soostunud kommenteerima kui lähedal Gotlandile ja Rootsi õhuruumile Vene lennukid lendasid, vahendas Rootsi ajaleht Dagens Nyheter.

Estonian Airi  kommentaar

«Tegu oli Estonian Airi lennuga Stockholmist Tallinnasse, mille käigus informeerisid lennujuhid meeskonda tundmatust õhusõidukist ja edastasid selle täpsed koordinaadid,» sõnas Estonian Airi avalike suhete juht Ilona Eskelinen. 

Lennuettevõtte andmeil pöörduti lennujuhtide korraldusel esmalt vastavalt standardprotseduuridele vasakule ning seejärel laskuti juhiseid järgides madalamale. «Lendu jätkates oli vahemaa tundmatu õhusõiduki ja Estonian Airi lennuki vahel 4000-5000 jalga. Tegu oli kontrollitud ja igati ohutu laskumisega madalamale lennukõrgusele,» kommenteeriti Estonian Airist.   

Eskelinen mainis, et sarnaseid olukordi, kus lennuk muudab suunda tundmatu õhusõiduki tõttu, on ette tulnud ka varem. «Sellistel juhtudel tegutsetakse vastavalt lennujuhtide instruktsioonidele, et tagada lennuohutus ja piisav vahemaa õhusõidukite vahel,» lisas ta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles