Pariisi vanimal metrooliinil sõitvad rongid ei vaja enam vedurijuhte, sest sõidukeid juhib täisautomaatne süsteem.
Pariisis tuhisevad juhita metroorongid
Pariisi võimud on 1900. aastal toimunud maailmanäituse ajaks valminud maa-aluse raudtee kõige populaarsema ja vanema metrooliini kaasajastamiseks kulutanud miljoneid eurosid ning metroo peaks lõplikult uue ilme saama kolme aasta pärast, kirjutas Guardian.
Rongide automatiseerimine on heaks uudiseks reisijatele, kelle liiklemist raudteelaste sagedased streigid häirivad, kuid tuleb halva üllatusena umbes veerandsajale rongijuhile, kes uuenduste lõppedes võivad kaotada oma töö.
Kuigi Pariisi metroo tegevdirektori Serge Lagrange sõnul polnud metrooliini ajakohastamine kantud soovist muuta maa-alune raudtee võimalikult streigikindlaks, rõhutavad ametiühingud, et sõltuvus masinatest muudab teenuse veelgi haavatavamaks.
Automaatjuhtimisega metroorongid pole Pariisis siiski midagi uut, sest juba 1998. aastal avati linnas esimene ilma juhita metrooliin St. Lazare´ist Bibliothčque Nationalini.
Pariisi metrood kasutab päevas üle viie miljoni prantslase ja turisti. Esimest liini kasutab hinnanguliselt 725 000 inimest päevas.