Lõuna-Prantsusmaa Languedoc-Roussilloni piirkonna vein, mida selle USAsse importija E&J Gallo reklaamis Pinot Noirina, osutus odavamatest Syrah' ja Merlot' viinamarjadest tehtud joogiks, kirjutab Briti ajaleht The Times.
Prantsuse kohus mõistis veinivõltsijatele kopsakad trahvid
Kuigi veinide paljulubav kirjeldus võis lollitada E&J Gallo kliente, ei jäänud pettus märkamata Prantsuse veinitootjaid kontrollivatel ekspertidel. Carcassonne'i kohus mõistis eile süüdi 12 Lõuna-Prantsusmaa veinitootjat, kelle kontrollid tabasid villimas kehvema kvaliteedi veini Pinot Noirina. Vale tähistusega veini õnnestus neil USAsse müüa 18 miljonit pudelit.
Veinimüüja Ducasse kohalikule direktorile Claude Corset'le määrati 45 000-eurone (rohkem kui 700 000 krooni suurune) trahv ja kuuekuine tingimisi vangistus. Hulgimüügifirmat Sieur d’Arques trahviti Gallole liba-Pinot' müümise eest 180 000 euroga (umbes 2,8 miljoni krooniga).
Pinot'-võltsijate esindajad väitsid enda kaitseks, et veinisortide defitsioonid on hall ala. «Kahju ei tekitatud, ükski tarbija ega ükski firma ei kaevanud,» leidis Sieur d'Arques' advokaat Jean-Marie Bourland.
Kohtunikke väide, et Pinot Noiri võiks pidada kaubamärgiks ja mitte konkreetse viinamarjasordiga seostatavaks joogiks, aga ei veennud. «Kui ameeriklased kaotavad usu Prantsuse veinitoodangusse, eriti Languedoc' piirkonna omasse, mis juba on tõsises kriisis, võivad tagajärjed olla kohutavad,» hoiatas prokurör Francois Battut pärast otsuste teatavakstegemist.